درباره فیلم The Secret Garden

«باغ اسرار آمیز» فیلمی بریتانیایی در ژانر فانتزی و درام و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط مارک ماندن کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا جک تورن بر اساس داستانی از فرانسس هاجسون برنت نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به کالین فرث، جولی والترز و دیکسی اگریکس اشاره کرد. «باغ اسرار آمیز» در تاریخ 7 آگوست 2020 از طریق سرویس های آنلاین پخش فیلم به نمایش درآمد.

نویسندگان: 
جک تورن
عوامل:
فیلمبرداری: لول کراولی
تدوین: لوک دانکلی
موسیقی: داریو ماریانلی
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 66% را بر اساس 59 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/22 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 62 از 100 را بر اساس نظر 18 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «باغ اسرار آمیز»
داستان های کلاسیک و مشهوری مثل «باغ اسرار آمیز» و یا «آلیس در سرزمین عجایب» همواره با این سوال روبرو هستند که چه زمانی برای انجام یک اقتباس جدید از آنها مناسب است. معمولا در این فیلم ها رویکرد و ایده اولیه سازنده نسبت به اثر مبدا بسیار تعیین کننده است و «باغ اسرار آمیز» بسیار خوش شانس بوده که سازندگان فیلم های پرطرفدار «پدینگتون» طراحی و ساخت آنرا بر عهده داشته اند. فیلم توسط مارک ماندن کارگردانی شده و درمورد دختری به نام ماری است که پس از فوت والدینش مجبور می شود در عمارت عموی سخت گیرش زندگی کند و طولی نمی کشد که متوجه می شود این عمارت بزرگ پر از رازهای پیچیده ای است که او باید رمزگشایی کند.
«باغ اسرار آمیز» تاکنون بارها مورد اقتباس قرار گرفته اما مهمترین اقتباس ها از آن به اجراهای موزیکال و تئاتری برمی گردد. سازندگان فیلم با هوشمندی تمام از جلوه های ویژه کامپیوتری استفاده کرده اند و به همین دلیل موفق شده اند یک نگاه کاملا جدید به این اثر داشته باشند. معمولا منتقدان نسبت به استفاده سنگین از تکنولوژی CGI بدبین هستند چرا که حس باورپذیری صحنه ها را مخدوش می کند. اما در «باغ اسرار آمیز» این تکنولوژی با چنان دقت و ظرافتی مورد استفاده قرار گرفته که باعث می شود نتوان فیلم را بدون آن تصور کرد. درست مانند فیلم های سری «پدینگتون» در اینجا هم بخش های CGI به سرعت با محیط واقعی ترکیب می شوند و بیننده بلافاصله حضور این تکنولوژی را می پذیرد. از طرف دیگر برخلاف آثار ضعیف تر ژانر فانتزی، این تکنولوژی نبض فیلم را در اختیار نگرفته و تنها برای بهبود داستان و کمک به آن به کار گرفته شده است. فیلمساز پیام و ایده قدرتمند داستان اصلی را تشخیص داده و سعی کرده با استفاده از تکنیک های گوناگون آنرا با بیننده در میان بگذارد. داستان «باغ اسرار آمیز» در مورد کنار آمدن با مشکلات عظیم زندگی از جمله از دست دادن عزیزان است، پیامی که به سادگی هم می تواند با کودکان و هم بزرگتر ها ارتباط برقرار کند. فیلم این مضمون اصلی را از طریق داستان و شخصیت پردازی مناسب گسترش داده و موفقیت اش را تا حد زیادی مدیون کارگردانی درست در کنار بازی های با کیفیت است. دیکی اگریکس بازیگر کم سن و سال نقش ماری، بازی درخشانی ارائه داده و در لحظات اساسی فیلم استعداد بازیگری اش را کاملا به رخ کشیده است. او همچنین توانسته در تمام فیلم بازی یکدستی داشته باشد و این موضوع به فیلم کمک زیادی کرده است چرا که بیشتر زمان فیلم به تمرکز روی شخصیت ماری و ارتباط او با اطرافیانش می گذرد. «باغ اسرار آمیز» یک اقتباس درخشان از داستان کلاسیک فرانسس هاجسون برنت است که توانسته با بازی های خوب و استفاده درست از جلوه های ویژه پیام اصلی این داستان را به خوبی منتقل کند و به اثری سرگرم کننده تبدیل شود.

نویسنده: آلان انجی
منبع: www.Filmthreat.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 49%
نظر مثبت:
یک فیلم فانتزی شیرین و جذاب که داستان مشهور «باغ اسرار آمیز» رو به بهترین شکل به زبان سینما ترجمه کرده.
نظر منفی:
«باغ اسرار آمیز» داستان جذابی داره اما استفاده بیش از حد از جلوه های ویژه توی اون باعث شده بیننده نتونه به درستی با شخصیت ها و فضای داستان ارتباط برقرار کنه.

جزئیات:
• اکران این فیلم به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت همزمان در سینماهای روباز و سایت های پخش آنلاین فیلم انجام شده است.
• مارک ماندن (کارگردان) قبلا فیلم «گنجینه ملی» (2016) را ساخته است.

مدیر دوبلاژ: امیرحسین صفائی 
 

موارد مشابه

رای به فیلم

باغ اسرار آمیز

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم