درباره فیلم Penalty

پنالتی فیلمی هندی در ژانر ورزشی و درام و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط شوبام سینگ کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا آکیلش چوداری و اسپارش خاترپال نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به لوکرام اسمیل، شاشنک آرورا و منجوت سینگ اشاره کرد. «پنالتی» در تاریخ 19 جولای 2019 در هند به نمایش در آمد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

نویسندگان:
آکیلش چوداری، اسپارش خاترپال
عوامل:
فیلمبرداری: ماتیوس گولبیوسکی
تدوین: سانتوش ماندال
موسیقی: مانان مونجال
واکنش منتقدها:
اکثر منتقدان هندی داستان خلاقانه و پرداخت جذاب موضوع فوتبال در فیلم را تحسین کرده و بازی لوکرام اسمیل را نقطه قوت اصلی آن دانسته اند. آکاش میشرا منتقد وبسایت اسکرابلر فیلم را «مرثیه ای بر نابرابری حاکم در مسابقات ورزشی» نامیده و بازی های با کیفیت بازیگران مکمل فیلم را تحسین کرده است.

یادداشتی بر فیلم «پنالتی»
جدیدترین فیلم شوبام سینگ به نام پنالتی درمورد پسری به نام لوکرام است که در شهر مانیپور زندگی می کند و تمام هدفش رسیدن به موفقیت در فوتبال است. دوست لوکرام به نام ایشوار در تیم کالج بازی می کند و موفق می شود مربیان آنجا را متقاعد کند تا از لوکرام تست بگیرند. او دستیار مربی تیم را تحت تاثیر قرار می دهد و موفق می شود وارد 11 نفر اصلی تیم شود. اما لوکرام مدام مورد تبعیض هم تیمی هایش قرار می گیرد و آنقدر از نظر روحی تحت فشار قرار می گیرد که با دلی شکسته به روستای زادگاهش برمی گردد و همین اتفاق فصل تازه ای را در زندگی ورزشی اش رقم می زند.
وجود تبعیض و ناعدالتی در مسابقات ورزشی واقعیتی است که تا کنون بارها در آثار سینمایی به آن پرداخته شده اما کم تر فیلمی این جسارت را دارد که چنین موضوعی را در سطح فوتبال پایه به نمایش بگذارد. مردم شمال شرق هند همیشه مورد تبعیض زیادی قرار گرفته اند و به علت شباهت ظاهری به چینی ها بسیاری از مردم هند به آنها روی خوش نشان نمی دهند. حالا و در فیلم «پنالتی» نویسنده با هوشمندی این موضوع اجتماعی را از طریق شخصیت اصلی به مسائل احساسی و ورزشی زندگی او پیوند داده است. فیلم تا انتها روی موضوع ورزشی اش متمرکز می ماند و به دام شعاری بودن نمی افتد، در نهایت پیام فیلم مبنی بر اتحاد و دوری از تبعیض از طریق کار تیمی موجود در فوتبال به زیبایی به نمایش در می آید. از نظر کارگردانی فیلم موفق شده صحنه های چالش برانگیز فوتبال را به شیوه ای جذاب به تصویر بکشد و سعی کرده این بخش ها باعث جدایی بیننده از شخصیت های فیلم نشوند. ماتیوس گولبیوسکی (فیلمبردار) تمرکز دوربینش را به درستی روی احساسات بازیکنان و مربیان متمرکز کرده و موفق شده صحنه های سریع بازی را به همان زیبایی مناظر شمال شرق هند به نمایش بگذارد. تنها مشکل این صحنه ها این است که بازیکنان فوتبال چندان حرفه ای بازی نمی کنند و افرادی که مسابقات فوتبال را دنبال می کنند می توانند به راحتی تشخیص دهند که آنها حرفه ای نیستند. با این وجود تدوین خوب این صحنه ها تا حد زیادی این مشکل را جبران کرده و تنش بالای صحنه ها را حفظ می کند. «پنالتی» با داستان هیجان انگیز و بازی خوب لوکرام اسمیل توانسته یک مساله اجتماعی مهم را به زندگی حرفه ای قهرمانش متصل کند و از این برخورد به صحنه هایی تماشایی و نفسگیر برسد.
نویسنده: داوش شارما
منبع: www.filmfare.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک فیلم ورزشی با کیفیت با شخصیت های دوست داشتنی و داستان جذاب. اگر از فیلمهای عاشقانه سینمای هند خسته شدید وقتشه سری به ژانر های دیگه بالیوود بزنید.
نظر منفی:
این فیلم مشکلات خیلی زیادی توی کارگردانی داره اما آزارهنده ترین جنبه اون تدوین بی کیفیت و موسیقی بی ربطیه که روی فیلم گذاشته شده و تمام تاثیر صحنه های اصلی فیلم رو از بین برده.

جزئیات:
• «پنالتی» اولین فیلم بلند شوبام سینگ (کارگردان) است.

موارد مشابه

رای به فیلم

پنالتی

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم