درباره انیمیشن Lupin III: The First

«لوپن 3: اولین» انیمیشنی ژاپنی در ژانر ماجراجویی و اکشن و محصول سال 2019 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط تاکاشی یامازاکی انجام شده و از صداپیشگان آن می توان به کانیچی کوریتا، سوزو هیروسه و تاتسویا فوجیوارا اشاره کرد. «لوپن 3: اولین» در تاریخ 6 دسامبر 2019 در ژاپن به نمایش درآمد.

نویسندگان: 
تاکاشی یامازاکی
بازیگران: 
به کانیچی کوریتا، سوزو هیروسه، تاتسویا فوجیوارا، ....
عوامل:
فیلمبرداری: یوسوکه ساکای
تدوین: توموکازو تاکاهاشی
موسیقی: یوجی اونو
جوایز:
نامزد جایزه بهترین فیلم انیمیشن از جوایز آکادمی سینمای ژاپن

واکنش منتقدها:
اکثر منتقدان کیفیت انیمیشن سه بعدی فیلم را تحسین کرده اند و آنرا ادامه ای آبرومندانه برای مجموعه فیلم های لوپن دانسته اند. جیمز هدفیلد از نشریه ژاپن تایمز فیلم را «یک ماجراجویی دیوانه وار دیگر از سری لوپن» نامیده و جذابیت صحنه های اکشن آنرا تحسین کرده است.

یادداشتی بر فیلم «لوپن 3: اولین»
یکی از مهمترین تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر بازار فیلم های انیمیشن لغو فستیوال سالانه انیمیشن های جهانی بود. این مراسم هر ساله بهترین انیمیشن های ساخته شده در گوشه و کنار جهان را دور هم جمع می کرد و باعث می شد این آثار توسط سرویس های اینترنتی خریداری شوند. امسال پس از لغو اولیه این مراسم برای اولین بار فیلم ها به صورت آنلاین به نمایش درآمدند و یکی از آثاری که همه منتظر تماشای آن بودند «لوپن 3: اولین» بود. سالهاست که ماجراجویی های دیوانه وار لوپن برای طرفداران آثار انیمه شناخته شده است و حالا در این انیمیشن سه بعدی جدید ماجراهای جدیدی در انتظار این شخصیت است. 
کتاب های کمیک لوپن بارها و بارها به شکل فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی مورد اقتباس قرار گرفته اند. شاید مهمترین اثر تولید شده از این مجموعه «قلعه کاگلیوسترو» اثر هایائو میازاکی باشد که در کشور های دیگر نیز بسیار شناخته شده است. فیلم «لوپن 3» که ادامه دهنده این میراث بزرگ است، اولین بار در اواخر سال 2019 در ژاپن به نمایش درآمد و سپس با بسته شدن سینما ها در امریکا فرصت اکران جهانی اش را کاملا از دست داد تا اینکه حالا این فرصت از طریق سرویس های آنلاین پخش فیلم بار دیگر فراهم شده است. در لوپن 3 ماجرای اصلی حول یک دفتر خاطرات جنجالی و پیچیده است که در آن به گنجی مخفی اشاره شده است. نویسنده دفتر سعی کرده این گنج را امن نگه دارد اما نازی ها تلاش می کنند هر طور شده به آن دست پیدا کنند. نسخه CGI لوپن در این فیلم توانسته به صورت کامل حرکات و حالات بدن او را بازسازی کند و به همین خاطر شخصیت او به خوبی پرداخت شده است. افرادی که با انیمه های دیگر این شخصیت آشنایی دارند می دانند که این حرکات با چه جزئیاتی پرداخت می شود و فیلم از این نظر طرفداران مجموعه را کاملا راضی نگه می دارد. 
همیشه تبدیل انیمیشن های دو بعدی به سه بعدی باعث می شود بخشی از حال و هوای گرم و صمیمانه انیمیشن از دست برود. در لوپن 3 این مشکل با اضافه کردن جزئیات چهره تا حد زیادی جبران شده است. این موضوع در کنار کارگردانی درست و تماشایی صحنه های اکشن باعث شده بیننده بتواند به راحتی با داستان اصلی فیلم ارتباط برقرار کند و حواسش از پیگیری آن پرت نشود. شخصیت لوپن که طبق معمول به سرعت از شوخ طبعی به جدیت تغییر حالت می دهد در اینجا هم جذابیت خود را حفظ کرده و بینندگان را برای شماره های بعدی این سری پرطرفدار مشتاق نگه می دارد.
نویسنده: تاشا رابینسون
منبع: www.Polygon.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک انیمیشن جذاب و با کیفیت پر از اکشن های هیجان انگیز و شخصیت های متنوع دنیای لوپن.
نظر منفی:
فیلم از نظر داستانی کیفیت مناسبی داره اما انیمیشن سه بعدی اون خوب ساخته نشده و مخصوصا برای شخصیت لوپن اصلا جالب نیست. اگر میخواید فیلم های لوپن رو دنبال کنید اول باید «قلعه کاگلیوسترو» از میازاکی رو ببینید.

جزئیات:
• این اولین انیمیشن صد در صد کامپیوتری لوپن است.
• تاکاشی یامازاکی (کارگردان) قبلا فیلم «خلبان جنگنده» (2013) را ساخته است.
 

موارد مشابه

رای به انیمیشن

لوپین 3: اولین

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم