درباره فیلم First Cow

«اولین گاو» فیلمی امریکایی در ژانر درام و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط کلی رایکارد کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا رایکارد به همراه جاناتان ریموند نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به جان ماگارو، اوریون لی و توبی جونز اشاره کرد. «اولین گاو» در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 10 جولای 2020 بر روی سرویس های آنلاین قرار گرفت. 

نویسندگان: 
کلی رایکارد، جاناتان ریموند
عوامل:
فیلمبرداری: کریستوفر بلوولت
تدوین: کلی رایکارد
موسیقی: ویلیام تایلر

جوایز:
نامزد جایزه بهترین فیلم از جشنواره برلین

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 96% را بر اساس 115 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/33 از 10 است: «اولین گاو ادامه سبک فیلمسازی خاص کلی رایکارد است و او را در اوج توانایی کارگردانی اش نشان می دهد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 89 از 100 را بر اساس نظر 40 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.

یادداشتی بر فیلم «اولین گاو»
فیلم جدید کلی رایکارد به نام «اولین گاو» با صحنه‎ای از زمان حال شروع می شود. زن جوانی که به همراه سگش در حال قدم زدن است یک جمجمه را زیر خاک پیدا می کند و وقتی زمین را می کند دو اسکلت قدیمی را پیدا می کند که دست در دست هم دفن شده اند. این تصویر خشونت و تراژدی را نشان می دهد اما همزمان لطافت خاصی هم در آن وجود دارد که سالهاست آنرا در آثار این سینماگر امریکایی بزرگ جستجو می کنیم. 
تصویر اولیه دو اسکلت حکایت از یک پیوند انسانی دارد و این پیوند به محل تمرکز فیلم تبدیل می شود. زمان به سال 1820 بر می گردد و ما به آشپزی به نام کوکی معرفی می شویم که می خواهد در آینده صاحب یک هتل یا شیرینی پزی شود. دیگر شخصیت اصلی فیلم کینگ لو است که به تازگی به امریکا مهاجرت کرده و اولین بار کوکی را هنگامی می بیند که او در استخدام گروهی از شکارچیان فورت تیلیکام قرار دارد. ماجرایی که پس از ملاقات این دو شکل می گیرد بی نهایت ساده اما در عین حال تکان دهنده و عمیق است. این دو مرد با هم رفیق می شوند و سعی می کنند با دزدیدن شیر به مسافران و تاجران کیک بفروشند. این شیر از اولین و تنها گاو منطقه دوشیده می شود که متعلق به فرماندار (با بازی توبی جونز) است. کلی رایکارد این ماجرای ساده را به یک نسخه کوچک شده از رویای امریکایی تبدیل می کند، او شکل گیری سیستم عرضه و تقاضا در امریکا و به وجود آمدن اقتصاد و تمدن امریکایی را از طریق این داستان انسانی و ساده به تصویر کشیده است. دیالوگ های این دو شخصیت درمورد آینده کسب و کار‎شان حرف هایی هستند که در طول تاریخ همیشه صحت داشته اند و رد پای آنها را در وضعیت اجتماعی امروز هم می توان پیدا کرد. از طرف دیگر شکل گیری رفاقت و همکاری بین این دو نفر بسیار تاثیرگذار از کار درآمده است. آنها هر دو در تیلیکام غریبه هستند و نمی توانند خودشان را با فرهنگ خشن آنجا سازگار کنند و به همین خاطر سعی می کنند با استفاده از توانایی های همدیگر از وضعیت جان سالم به در ببرند. 
«اولین گاو» کارگردانی قدرتمندی دارد و بار دیگر توانایی رایکارد در پرداخت لحظات عاطفی عمیق را نشان می دهد. او به درستی تمرکز فیلم را روی ارتباط دوستانه دو شخصیت اصلی اش حفظ می کند و تنها وقتی به خشونت پیرامون آنها اجازه خودنمایی می دهد که برای پیشبرد داستان ضروری باشد. بخش های زیادی از فیلم در سکوت سپری می شود و فیلم به شخصیت هایش اجازه می دهد تا به آرامی با بینندگان ارتباط برقرار کنند. «اولین گاو» با کارگردانی ماهرانه و بازی های خوبش موفقیتی دیگر در کارنامه کلی رایکارد به شمار می رود و جایگاه او را به عنوان یکی از کارگردانان برجسته سینمای امریکا تثبیت می کند. 
نویسنده: مارک دویسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 56%
نظر مثبت:
یک درام بسیار دوست داشتنی و خوش ساخت که سرعت بالایی نداره اما از نظر داستانی و بازی ها بسیار هنرمندانه ساخته شده.
نظر منفی:
اگر طرفدار فیلم های آهسته نیستید این فیلم خیلی زود حوصله تون رو سر میبره. داستان فیلم کند جلو میره و اتفاقات داستان بسیار جزئی و کوچک هستند.

جزئیات:
• داستان فیلم بر اساس رمانی از جاناتان ریموند نوشته شده است.
• کلی رایکارد قبلا فیلم «وندی و لوسی» (2008) را ساخته است.



 

موارد مشابه

HD
 golhaye davodi  گل هاي داوودي

گل های داوودی

imdb0

ژانر : ایرانی

سال تولید : 1984

کشور سازنده : ایران

خلاصه داستان: عباس صفاری، در جریان بروز مشاجره با دوست خود باعث مرگ ناگهانی وی شده و به ۲۵ سال حبس محکوم می‌شود. با سپری شدن ۲۰ ساله محکومیت و عفو ۵ سال آخر، قرار آزادی عباس صادر می‌گردد. اما روز موعود در شرایطی که همگان منتظر آزادی عباس هستند استوار هدایت خبر مرگ ناگهانی عباس را به همسرش، عصمت، می‌دهد. اما عصمت از گفتن حقیقت به فرزند نابینای خود، جواد که در آستانه برگزاری مراسم ازدواجش قرار دارد خودداری می‌کند. استوار هدایت که قبل از عزیمت به سفر عصمت را در جریان واقعیت کشته شدن عباس به دست یکی از مأمورین زندان قرار داده بود با تقاضای وی مبنی بر معرفی خود به عنوان پدر جواد و حضور در مراسم عروسی او مواجه می‌شود. جواد که به‌طور ناگهانی در جریان مکالمه استوار و مادرش قرار می‌گیرد خانه را ترک کرده و از حضور در مراسم خودداری می‌کند. اما سرانجام توسط همسرش مریم متقاعد شده و با واقعیت مرگ پدرش کنار می آید.

رای به فیلم

اولین گاو

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم