درباره مستند Midnight Family

«خانواده نیمه شب» فیلمی مستند و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط لوک لورنتزن کارگردانی شده و به زندگی خانواده ای در مکزیکوسیتی می پردازد که شغلشان کار بر روی یک آمبولانس خصوصی است. این فیلم در جشنواره ساندنس اکران شد و پس از استقبال منتقدان در تاریخ 21 فوریه 2020 از طریق سرویس های آنلاین به نمایش درآمد.
عوامل:
فیلمبرداری: لوک لورنتزن
تدوین: لوک لورنتزن، پالوما لوپز
موسیقی: لئوناردو هیلبوم، جیکوبو لیبرمن، الکسیس رویز، آندریاس سانچز

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 99% را بر اساس 70 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/82 از 10 است: «خانواده نیمه شب مستندی تکان دهنده درمورد سیستم درمانی در مکزیک است که هم داستان بسیار هیجان انگیزی دارد و هم کیفیت فنی آن بسیار بالاست». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 81 از 100 را بر اساس نظر 14 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.


یادداشتی بر فیلم «خانواده نیمه شب»
اولین چیزی که درمورد مستند جدید لوک لورنتزن توجه بیننده را به خود جلب می کند فیلمبرداری بسیار با کیفیت و تماشایی آن است. معمولا مستند هایی که با سوژه های انسانی سر و کار دارند زیاد روی این عامل سخت گیری نمی کنند اما در «خانواده نیمه شب» فیلمبرداری به بزرگترین نقطه قوت فیلم تبدیل شده است. سبک تصویربرداری آنقدر حساب شده است که بیننده را کاملا در مرکز کشمکش ها و اکشن فیلم قرار می دهد. فیلم داستان زندگی خانواده اوچوا در شهر نیومکزیکو را روایت می کند که یک سرویس آمبولانس خصوصی را اداره می کنند. در این شهر برای 9 میلیون نفر جمعیت تنها 45 آمبولانس دولتی وجود دارد و به همین خاطر وجود آمبولانس های خصوصی کاملا ضروری است با اینحال خصوصی بودن این آمبولانس ها دردسر های زیادی را برای ساکنان شهر ایجاد کرده است.
در حالیکه بسیاری از آمبولانس ها حاضر نیستند مریض ها را بدون پیش پرداخت سوار آمبولانس کنند، خانواده اوچوا سعی می کنند سلامت بیماران را در اولویت قرار دهند. آنها باید به پلیس 300 پزوس رشوه بدهند تا اولین آمبولانسی باشند که سر صحنه می رسند و با اینحال بسیاری از اوقات بیماران پولی برای پرداخت به آنها ندارند. بیننده در طول فیلم با خانواده دوست داشتنی اوچوا آشنا می شود. خوان که پسر 17 ساله خانواده است عاشق رانندگی با سرعت بالاست و مانوئل وظیفه سخت درخواست پول از بیماران را برعهده دارد. فرناندو هم که پدر خانواده است مدیریت کسب و کار را برعهده دارد و سعی می کند هرطور شده این منبع درآمد را حفظ کند. فیلم پر از صحنه های هیجان انگیزی است که خانواده را در حال رفتن به محل تصادفات نشان می دهد، فرناندو مدام در بلندگو به ماشین های اطراف هشدار می دهد و هر از گاهی مجبور می دهد رشوه های بسیار سنگینی به پلیس پرداخت کند. ما سختی و اهمیت کار این خانواده را می بینیم و همزمان متوجه می شویم که برای انجام این کار چه مشکلات بزرگی سر راه آنان قرار دارد. در طول فیلم یکی دو بار فرناندو را می بینیم که درآمد یک شب آمبولانس را به صورت کامل رشوه می دهد. لوک لورنتزن (کارگردان) موفق شده رابطه دوستانه و نزدیکی را با اعضای خانواده اوچوا برقرار کند و به همین دلیل توانسته لحظات بسیار جذابی را از زندگی آنان شکار کند. او به دلیل کوچک بودن محیط آمبولانس تمام فیلم را به صورت یک نفره کارگردانی و فیلمبرداری کرده و با این وجود به تصاویری بسیار زیبا و با کیفیت دست پیدا کرده که زندگی عجیب این خانواده را نشان می دهند. «خانواده نیمه شب» مستندی بسیار با کیفیت و جذاب است که بینندگانش را با وضعیت اسف بار بهداشت در مکزیکوسیتی آشنا می کند و همزمان با تعقیب و گریز ها و کمدی شیرین خود می تواند آنها را حسابی سرگرم کند.
نویسنده: لوری کیکتا
منبع: www.filmthreat.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 79%
نظر مثبت:
یک مستند بسیار جذاب که ماجرای تکان دهنده اون تمام مدت شما رو به صندلیتون میخکوب میکنه و نمیذاره یک لحظه هم از دیدن فیلم خسته بشید.
نظر منفی:
این مستند فیلمبرداری فوق العاده ای داره اما خیلی از اطلاعاتی که درمورد وضعیت بهداشتی مکزیکوسیتی میده اشتباه هستند و ربطی به واقعیت ندارند.
جزئیات:
• ساخت این مستند حدود سه سال طول کشیده است.
• برای ساخت فیلم حدود 400 ساعت فیلم ضبط شده است.
• لوک لورنتزن (کارگردان) قبلا مستند «برش های نیویورک» (2015) را ساخته است.

 

موارد مشابه

رای به مستند

خانواده نیمه شب

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم