درباره فیلم Iron Mask

«سفر به چین: راز نقاب آهنین» فیلمی چینی – روسی در ژانر فانتزی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط اولگ استپچنکو کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا استپچنکو به همراه دیمیتری پائولیس و الکسی پتروخین نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به جیسون فلمینگ، چارلز دنس، جکی چان و آرنولد شوارتزنیگر اشاره کرد. «سفر به چین: راز نقاب آهنین» در تاریخ 16 آگوست 2019 در چین به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

نویسندگان: 
اولگ استپچنکو، دیمیتری پائولیس، الکسی پتروخین
عوامل:
فیلمبرداری: ایوان گادکف، مانچینگ انجی
تدوین: آرسنی سیوهین، پتر زلنف
موسیقی: الکساندرا ماگاکیان

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 20% را بر اساس 20 ریویو بدست آورده که معادل نمره 3/56 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 40 از 100 را بر اساس نظر 12 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «سفر به چین: راز نقاب آهنین»
جدیدترین ساخته اولگ استپچنکو نام های متفاوتی دارد، از عنوان راز نقاب آهنین گرفته تا «راز سر به مهر اژدها» و «وی 2: سفر به چین» همگی نام هایی هستند که برای اکران این فیلم در کشور های مختلف به کار رفته اند. اما فیلم به هر حال یک دنباله است و ماجرای فیلم «وی» (2014) را ادامه می دهد. «وی» که یک بلاک باستر بسیار پرهزینه روسی بود خود بر اساس داستانی به همین نام از نیکلای گوگول اقتباس شده بود و حالا در این فیلم جدید ماجراجویی های جدید شخصیت آن فیلم به نام جاناتان گرین را می بینیم. در این فیلم جدید جاناتان سرزمین جادویی اکراین را ترک کرده و به یک منطقه کشاورزی در چین می رود که توسط نیروهایی ماوراالطبیعه تسخیر شده است. در این سفر شاهزاده ای تبعیدی به نام چنگ جاناتان را همراهی می کند که در واقع پدر او جاناتان را به این سفر پرخطر فرستاده است. وقتی پطر کبیر (تزار روسیه) با کشتی خود را به چین می رساند، جاناتان باید بتواند به کمک او با جادوگر بدجنس این شهر مبارزه کند.
نتیجه داستان عجیب و غریب «سفر به چین» فیلمی شده که کمدی و اکشن را با فانتزی ترکیب کرده و به اثری تبدیل شده که هم شبیه «دیوار بزرگ» (2016) است و هم تا حدی به «لیگ آقایان عجیب و غریب» (2003) شباهت دارد. فیلم ریتم بسیار سریعی دارد و مراحل داستانی مختلف آن شبیه به بازی های کامپیوتری پیش می رود. بخشی از جذابیت فیلم به خاطر حضور همزمان آرنولد و جکی چان در یک فیلم است که از زمان فیلم «دور دنیا در 80 روز» (2014) هم بازی نبوده اند. فیلم سعی نکرده فضای تاریخی و شخصیت هایش را بیش از حد جدی بگیرد و برعکس مدام با موقعیت های مختلف شوخی می کند. کمدی فیلم در ترکیب با صحنه های عظیم و پرخرج باعث شده فیلم بتواند از بازیگران با کیفیتش بهترین استفاده ممکن را ببرد. در کنار این بخش های کمدی، به کیفیت صحنه های اکشن نیز توجه ویژه ای شده و طراحی حرکت در این صحنه ها به شکلی بسیار ماهرانه انجام شده است. به خصوص مواجهه جکی چان و آرنولد که از نظر طراحی حرکت باید آنرا بهترین سکانس فیلم به حساب آورد. ریتم بسیار سریع فیلم خیلی اجازه نمی دهد شخصیت پردازی افراد داستان کامل شود اما از طرف دیگر باعث شده هر صحنه اکشن بلافاصله و با نهایت انرژی به صحنه کمدی یا اکشن بعدی پیوند بخورد. این نوع داستانگویی بیننده را در سطح اتفاقات نگه می دارد و به همین خاطر غیرمنطقی بودن بعضی بخش های داستان و صحنه ها اصلا به چشم نمی آیند. «راز نقاب آهنین» یک دنباله موفق برای فیلم «وی» به حساب می آید و با اکشن های خوش ساخت و بازی های خوبش می تواند طرفداران فیلم های رزمی و ماجراجویی را کاملا راضی کند.
نویسنده: ریچ کلاین
منبع: www.shadowsonthewall.co.uk


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
اکشن های فیلم و داستان اون جذاب هستند و فیلم تونسته به بهترین شکل از توانایی های بازیگراش استفاده کنه.
نظر منفی:
داستان فیلم بسیار کلیشه ای نوشته شده و آرنولد و جکی چان فقط توی چند صحنه کوتاه از فیلم حضور دارن. 

جزئیات:
• اولگ استپچنکو (کارگردان) قبلا فیلم «قلمرو ممنوعه» (2014) را ساخته است.
 

موارد مشابه

رای به فیلم

ماسک آهنی

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم