درباره فیلم Lost Bullet

«گلوله گم شده» فیلمی فرانسوی در ژانر اکشن و هیجانی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط گیوم پیرت کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا پیرت به همراه آلبان لنوار و کامل گومرا نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به آلبان لنوار، نیکلاس دواکل و رمزی بدیا اشاره کرد. «گلوله گم شده» در تاریخ 19 ژوئن 2020 از طریق پلتفرم آنلاین نت فلیکس به نمایش درآمد.

نویسندگان:
گیوم پیرت، آلبان لنوار، کامل گومرا

عوامل:
فیلمبرداری: مورگان دالیبرت
تدوین: سوفی فوردرینوی
موسیقی: آندره زیزوک

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 80% را بر اساس 5 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/75 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 40 از 100 را بر اساس نظر 4 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «گلوله گم شده»
کمپانی نت فلیکس کار خود را در سال 2014 در فرانسه آغاز کرد و در ماه های ابتدایی آمار بازدید بسیار ناامید کننده ای داشت. با این وجود مسئولین این کمپانی با هوشمندی توانستند مخاطبان پرتعداد سینمای فرانسه را به خود جذب کنند و حالا با حدود 7 میلیون اشتراک نت فلیکس به پرطرفدارترین رسانه آنلاین سینمایی در این کشور تبدیل شده است. البته این آمار مربوط به دوران قبل از همه گیری کرونا است و در این دوره قطعا این تعداد به شدت افزایش یافته است. اما برخلاف سینمای اسپانیا که خیلی زود توانست برای سرویس های آنلاین فیلم تولید کند، سینمای فرانسه با تولیداتی مثل «پاریس خود ماست» نتوانست استقبال مخاطبان محلی این کشور را به خود جلب کند.
حالا و با جدیدترین تولید ارجینال نت فلیکس در فرانسه این کمپانی وارد فاز جدیدی از تولیداتش شده است. «گلوله گم شده» بر خلاف دیگر آثار فرانسوی نت فلیکس یک فیلم معناگرا و پیچیده نیست و به گونه ای ساخته شده که می تواند هر بیننده ای را سرگرم کند. فیلم در ژانر هیجانی ساخته شده و تکیه زیادی روی بدلکاری و جلوه های ویژه غیرکامپیوتری دارد. در بین فیلم های اکشنی که این چند وقت اخیر بر روی سرویس های آنلاین قرار گرفته اند می توان گفت «گلوله گم شده» یکی از با کیفیت ترین فیلم ها از نظر کیفیت تولید است. کارگردان های فیلم توانسته اند داستان را با سرعت و انرژی بسیار زیادی پیش ببرند و از طرفی خود داستان هم پر از غافلگیری و چرخش های داستانی جذاب است. تعقیب و گریز ها، تصادف ها و کتک کاری قهرمان های فیلم همگی با مهارت زیادی پرداخت شده اند و می توانند طرفداران ژانر اکشن را کاملا سرگرم کنند.
یکی از نکات مثبت فیلم این است که داستان کاملا با سکانس های نفس گیر فیلم هماهنگ شده و باعث نمی شود انرژی صحنه های اکشن فیلم افت کند. توضیحاتی که برای انتقال داستان و موقعیت به بیننده داده می شود همگی به صورت بسیار خلاصه و موثر آورده شده اند و بقیه زمان فیلم به مبارزه نفس گیر شخصیت ها اختصاص پیدا کرده است. بازی های فیلم از جمله بازی آلبان لنوار کیفیت مناسبی دارند و تمام بازیگران توانسته اند از پس چالش های فیزیکی نقش هایشان بر بیایند. با وجود اینکه بعضی از بازی های مکمل فیلم تا حدی کلیشه ای هستند اما فیلمبرداری زیبای مورگان دالیبرت این نقاط ضعف جزئی را کاملا جبران کرده است، هماهنگی کار او و ژان کلود لاگینز (مسئول جلوه های ویژه) باعث شده صحنه های اکشن فیلم در عین زیبایی باورپذیر و واقعی به نظر برسند. «گلوله گم شده» به کمک کیفیت فنی بالای خود به فیلمی سرگرم کننده تبدیل شده و می تواند نقطه شروع دورانی موفق برای تولیدات فرانسوی نت فلیکس باشد.
نویسنده: جوردن مینتزر
منبع: www.hollywoodreporter.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 65%
نظر مثبت:
یک فیلم اکشن تماشایی با داستان جذاب و تعقیب و گریزهای نفسگیر. اگر به فیلمهای اکشن/ هیجانی علاقه دارید این فیلم رو از دست ندید.
نظر منفی:
گلوله گم شده از نظر بدلکاری و اکشن کیفیت خیلی خوبی داره اما داستانش خوب نوشته نشده و اشتباهات زیادی داره. این داستان کلیشه ای باعث شده کیفیت بازی های فیلم هم پایین بیاد.

جزئیات:
• فیلمبرداری این فیلم در 38 روز انجام شده است.
• ابتدا قرار بود این فیلم روی نگاتیو های 16 میلیمتری فیلمبرداری شود اما محدودیت بودجه باعث شد کارگردان فیلم از این تصمیم منصرف شود.
• این اولین فیلم بلند گیوم پیرت (کارگردان) است.

موارد مشابه

رای به فیلم

گلوله گم شده

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم