درباره فیلم The Candy Witch

جادوگر آب نبات فیلمی امریکایی در ژانر وحشت و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط ربکا متیوز کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا اسکات جفری نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به جان کالاوی، ابی کاسون تامسون و کیت لاش اشاره کرد. «جادوگر آب نبات» در تاریخ 8 ژوئن 2020 از طریق سرویس آنلاین آمازون پرایم به نمایش درآمد.

نویسندگان:
اسکات جفری
عوامل:
فیلمبرداری: بن کالین
تدوین: مالی کراگز
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 20% را بر اساس 5 ریویو بدست آورده که معادل نمره 4/85 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 40 از 100 را بر اساس نظر 4 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «جادوگر آب نبات»
پس از گسترش سایت های اینترنتی پخش فیلم، آثار ژانر ترسناک سعی کردند با داستان های عجیب و غریب و پوسترهای جذاب بینندگان را به خود جذب کنند. بسیاری از این فیلم ها با تریلر های جعلی و پوستر هایی خودشان را تبلیغ می کنند که اصلا ارتباطی با محتوای اصلی فیلم ندارد. فیلم جدید ربکا متیوز از این قاعده جدید آثار کم بودجه ترسناک پیروی نکرده و تصاویر تبلیغاتی و خلاصه داستانش بسیار صادقانه طراحی شده اند. فیلم که از تولیدات کمپانی بریتانیایی پروپورشن است با بودجه پایینی ساخته شده اما با بازی های با کیفیتش این ضعف ها را جبران کرده و به اثری سرگرم کننده تبدیل شده است.
در تولیدات دیگر این کمپانی مانند «حرف نزن» (2019) شاهد عناصر امریکایی‎ای بودیم که بدون دلیل خاصی به فیلم اضافه شده بودند و فقط سعی می کردند این باور را در بیننده ایجاد کنند که فیلم در امریکا ساخته شده است. خوشبختانه در «جادوگر آب نبات» استفاده از این عناصر به حداقل رسیده و فیلم به شکلی طبیعی در فضای شمال انگلستان روایت می شود. فیلم شباهت های انکار ناپذیری به فیلم «مرد آب نباتی» دارد که مهم ترین وجه شباهت آن استفاده از سلاح مورد علاقه این شخصیت است. با این وجود «جادوگر آب نبات» سعی کرده تا حد امکان از تقلید از این فیلم خودداری کرده و داستانش را بیشتر با افسانه های محلی و فرهنگ عامه انگلیس پیوند بدهد. فیلم با معرفی خانواده اونیل و مشکل آنها با تسخیر خانه شان شروع می شود. سپس دو متخصص امور ماورا الطبیعه به نام های ریس و کت را ملاقات می کنیم که مامور می شوند تا اتفاقات عجیب خانه اونیل را بررسی کنند و از رازی که درمورد روح سرگردان این خانه وجود دارد پرده برداری کنند.
«جادوگر آب نبات» از نظر بازی ها کیفیت مناسبی دارد و هر یک از بازیگران آن موفق شده اند حس و حال متفاوتی را به داستان آن تزریق کنند و هماهنگی خوبی بین آنها وجود دارد؛ برخی ضعف های بازیگری در بازی جان کالاوی وجود دارد که البته با بازی های خوب بازیگران مکمل فیلم جبران شده است. نقطه قوت اصلی فیلم بازی کیت لاش است که با وجود دیالوگ های کم توانسته شخصیت اش را به شیوه ای بسیار باورپذیر به تصویر بکشد. تنها مشکل فیلم در داستانگویی شلخته آن است که ممکن است گاهی باعث سردرگمی بیننده شود با این وجود فیلم به اندازه کافی ترس های ناگهانی و صحنه های وحشت آور دارد که بتواند طرفداران ژانر ترسناک را راضی کند. «جادوگر آب نبات» نمونه خوبی از یک فیلم کم بودجه ترسناک است که سعی کرده محدودیت های بودجه اش را پشت سر بگذارد و داستانی درگیر کننده و وحشت آور را در اوج سادگی روایت کند.
نویسنده: مت دوناتو
منبع: www.flickeringmyth.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک فیلم خوب با ترس های ناگهانی زیاد و یک شخصیت جادوگر وحشتناک که بازیگرش عالی بازی می کنه.
نظر منفی:
با وجود اینکه بازی های فیلم خوب هستند اما داستان بیش از حد ساده و خسته کننده نوشته شده و نمیتونه به هیچ عنوان ترسناک باشه.


جزئیات:
• ربکا متیوز قبلا فیلم «گورستان حیوانات خانگی» (2019) را کارگردانی است.

موارد مشابه

رای به فیلم

جادوگر آب نبات

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم