درباره انیمیشن LEGO DC: Shazam - Magic & Monsters

«لگو شزم: جادو و هیولاها» انیمیشنی امریکایی در ژانر اکشن و محصول سال 2020 است. این انیمیشن توسط مت پیترز کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا جرمی آدامز نوشته است. از صداپیشگان فیلم می توان به شین آستین، تروی بیکر و نولان نورث اشاره کرد. «لگو شزم: جادو و هیولاها» در تاریخ 28 آوریل 2020 از طریق سرویس های آنلاین پخش فیلم به نمایش درآمد.

نویسندگان: 
جرمی آدامز

عوامل:
تدوین: کریس مرتنز
موسیقی: تیم کلی


واکنش منتقدها:
اکثر منتقدان کیفیت بالای انیمیشن و داستان فیلم را تحسین کرده و آنرا یکی از بهترین فیلم های سری لگو دانسته اند. یکی از ویژگی هایی که مورد توجه منتقدان قرارگرفته، توجه فیلمنامه نویس به جزئیات جهان سینمایی دی سی و ارجاعات زیرکانه به این فیلم ها بوده است. دیو ترامبور منتقد وبسایت کلایدر فیلم را «یک ماجراجویی لگویی تمام عیار نامیده» و کارگردانی صحنه های اکشن آنرا تحسین کرده است.


یادداشتی بر فیلم «لگو شزم: جادو و هیولاها»
شماره جدید مجموعه فیلم های ابرقهرمانی لگو دی سی به نام «لگو شزم: جادو و هیولاها» به تازگی منتشر شده و هواداران آثار ابرقهرمانی را بسیار هیجان زده کرده است. شبیه به آثار قبلی این مجموعه در اینجا هم شاهد ماجراجویی های یک شخصیت ابرقهرمان هستیم که با حضور سایر ابرقهرمان های دی سی به عنوان شخصیت های فرعی انجام می شود. در اینجا تمرکز داستان بیشتر روی شخصیت بیلی باتسون است اما بقیه ابرقهرمان ها هم فرصت دارند تا در این فیلم خانوادگی جذاب خودنمایی کنند.
در انتهای فیلم قبلی سری لگو دی سی (لگو بتمن) شخصیت شزم حضور کوتاهی داشت و هوادارانش را حسابی به حضور در یک فیلم جداگانه امیدوار کرد. حالا و در این فیلم نشان داده می شود که او چگونه بین زندگی به عنوان یک بچه یتیم و یک ابرقهرمان تعادل برقرار می کند. وقتی میسترمایند کنترل دکتر سیوانا و چند شخصیت منفی دیگر در دنیای دی سی را به دست می گیرد تا نقشه های پلیدش را پیاده کند، بیلی با اعضای لیگ عدالت متحد می شود تا جلوی او را بگیرد. با اینحال او هویت واقعی اش را از آنها مخفی می کند چون احساس می کند اگر آنها بفهمند که او بچه است دیگر او را در گروهشان راه نمی دهند.
یکی از اولین چیزهایی که از همان لحظات اول فیلم مشخص است این است که این نسخه از شخصیت شزم بسیار معصوم تر و ساده تر از شخصیتی است که سال گذشته در فیلم «شزم!» (2019) از او دیده ایم. صداپیشگی نقش او برعهده شین آستین است و او بهترین انتخاب برای این نقش است چرا که خود یکی از طرفداران پر و پا قرص این شخصیت به شمار می رود و علاوه بر این تجربه بسیار زیادی در زمینه صداپیشگی دارد. دیگر باید پذیرفت که تیم تهیه کنندگان فیلم های سری لگو دی سی در زمینه بازسازی آثار ابرقهرمانی به شیوه انیمیشن بسیار تبحر پیدا کرده اند. آنها به خوبی داستان های این ابرقهرمان ها را برای کودکان بازسازی می کنند و همزمان اجازه نمی دهند موضوعات و مضامین اصلی آنها از دست برود. اما نقطه قوت اصلی این انیمیشن نه در متن فیلمنامه بلکه در اجرا و کارگردانی سکانس های اکشن فیلم خودش را نشان می دهد. تمام این صحنه ها در اوج سادگی بیشترین تاثیرگذاری را دارند و بسیار هیجان انگیز هستند. «لگو شزم: جادو و هیولاها» موفق می شود شخصیت پرطرفدار شزم را به دنیای لگو دی سی معرفی کند و این کار را با چنان کیفیتی انجام می دهد که قطعا باعث اضافه شدن طرفداران بسیاری به مجموعه فیلم های لگو- دی سی خواهد شد.
نویسنده: سم استون
منبع: www.cbr.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 60%
نظر مثبت:
مثل تمام فیلم های دیگه مجموعه لگو- دی سی این فیلم هم کیفیت انیمیشن بسیار بالایی داره و شوخی های اون فوق العاده خنده دار هستن. اگه به فیلمای ابرقهرمانی و به خصوص شخصیت شزم علاقه دارید حتما این فیلم رو ببینید.
نظر منفی:
این فیلم ویژگی های مثبت بقیه آثار لگو- دی سی رو داره اما داستانش مثل اونها جذاب نیست و خیلی زود حوصله بیننده رو سر میبره. 

جزئیات:
• این دهمین انیمیشن مشترک کمپانی های لگو و دی سی است.
مدیر دوبلاژ: امیرحسین صفائی 


 

موارد مشابه

رای به انیمیشن

لگو شزم: جادو و هیولاها

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم