درباره انیمیشن The Wishmas Tree

درخت آرزوها انیمیشنی استرالیایی در ژانر ماجراجویی و کمدی و محصول 2020 است. این فیلم توسط ریکارد کوسو کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا پیتر ایوان و رایان گریوز نوشته اند. از صداپیشگان فیلم می توان به میراندا تپسل، راس نوبل و کیت مورفی اشاره کرد. «درخت آرزوها» در تاریخ 27 فوریه 2020 در استرالیا به نمایش درآمد.

نویسندگان:
پیتر ایوان، رایان گریوز

عوامل:
تدوین: احمد حلیمی
موسیقی: اک کینمانث


واکنش منتقدها:
اکثر روزنامه های استرالیایی کیفیت داستان و صداگذاری این انیمیشن را تحسین کرده اند اما جنبه های تصویری آن را ضعیف دانسته اند که البته این عامل بیشتر به بودجه انیمیشن برمی گردد. جیک ویلسون از نشریه «ایج» فیلم را «ترکیبی از لحظات خوب و بد» نامیده و «وجود پیام هایی مهم درمورد همکاری و اعتماد به نفس» را در آن تحسین کرده است. در زیر یادداشت کوتاه نشریه اینترنتی "کرب" را درمورد فیلم می خوانیم.


یادداشتی بر فیلم «درخت آرزوها»
با وجود اینکه استرالیا محل ساخت انیمیشن های موفقی همچون «ماری و مکس» و «خوش قدم» بوده است، اما سالانه تعداد بسیار کمی انیمیشن با کیفیت در این کشور تولید می شوند. دلیل خوبی برای این اتفاق وجود دارد: رقابت با غول هایی مثل پیکسار و دریم ورکس برای هیچ کمپانی ای آسان نیست به خصوص که این کمپانی ها از نظر بودجه تولید اصلا قابل مقایسه با شرکت های امریکایی نیستند. ریکارد کوسو (کارگردان) و نویسندگانش تصمیم گرفته اند با این چالش روبرو شوند و نتیجه کار فیلمی به نام «درخت آرزوها» شده است.
در زمان دوری در گذشته حیوانات زمین در خطر انقراض بوده اند و چهار حیوان دور هم جمع شدند و آرزو کردند که این انقراض به پایان برسد. سپس به زمانی در آینده می رویم که همه به خوبی و خوشی زندگی می کنند و هیچ کس دیگری را شکار نمی کند. هر سال درخت آرزو به هر نفر یک آرزو هدیه می دهد و آنرا برآورده می کند. کری (با صدای میراندا تپسل) صاریغ کوچکی است که تنها آرزویش دیدن برف است و این آرزو را به گونه ای انجام می دهد که تمام شهرش را به خطر می اندازد و مجبور می شود برای نجات آن به دل طبیعت وحشی برود و به توانایی های خودش اتکا کند.
درخت آرزوها انیمیشن بی نقصی نیست. بودجه پایین فیلم محدودیت های زیدی برای آن ایجاد کرده اند و فیلم از نظر تصویری نمی تواند با آثار کمپانی های امریکایی رقابت کند. اما اگر فیلم را در همان حد و اندازه تولیدات سینمای استرالیا در نظر بگیرید می بینید که می شود از این فیلم بسیار لذت برد. مهم ترین نکته مثبت فیلم طراحی واقعی و قابل باور حیوانات در فیلم است که به صورت جزئی پرداخت شده اند، این حیوانات بومی استرالیا را معمولا در انیمیشن های دیگر نمی توانید بیابید. طراحی شخصیت های اصلی از همان الگوی چشم های بزرگ در هالیوود تبعیت می کند که باعث می شود آنها بامزه و دوست داشتنی باشند. این شخصیت ها می توانند با استفاده از صورتشان به راحتی احساسات مورد نیاز داستان را از خودشان بروز بدهند و بینندگان کودک را درگیر خودشان کنند. فیلمنامه پیتر ایوانز و رایان گریوز همیشه فوق العاده نیست و در اواسط فیلم سرعت آن اندکی افت می کند، اما بازی های عالی صداپیشگان و خلاقیت های تصویری فیلم اجازه نمی دهند حوصله بیننده سر برود. پیام فیلم درمورد لزوم حفظ محیط زیست بسیار مهم است و چون با هدف شخصیت اصلی در ارتباط است بدون هیچ اختلالی به بینندگان منتقل می شود. «درخت آرزوها» با شجاعت با محدودیت های بودجه اش روبرو می شود و انرژی و روحیه یک انیمیشن عالی را دارد، فیلمی که با حیوانات بامزه اش می تواند بچه ها را حسابی سرگرم کند.
نویسنده: اندرو پیرس
منبع: www.thecurb.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
توی این انیمیشن طراحی شخصیت ها خیلی خوب انجام شده و همه شخصیت های اصلی واقعا دوست داشتنی هستند، به علاوه داستان فیلم هم با وجود سادگی میتونه خیلی خوب بیننده های کودک رو سرگرم کنه.
نظر منفی:
شاید این فیلم بتونه یه سری از بچه ها رو جذب خودش کنه اما داستانش اینقدر ضعیف و خسته کننده ست که من پونزده دقیقه بیشتر نتونستم تحملش کنم.


جزئیات:
• ریکارد کوسو (کارگردان) قبلا انیمیشن تحسین شده «دختر ترسناک» را ساخته است.
• اکثر حیوانات اصلی فیلم جزو جانوران بومی استرالیا هستند و در نقاط دیگر زمین وجود ندارند.

موارد مشابه

رای به انیمیشن

درخت آرزوها

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم