درباره فیلم The Way Back

راه بازگشت فیلمی امریکایی در ژانر درام ورزشی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط گاوین او کانر کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا برد اینگلزبی نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به بن افلک، آل مادریگاب و میشلا واتکینز اشاره کرد. «راه بازگشت» در تاریخ 6 مارس 2020 در امریکا اکران شد و بازی بن افلک در فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.
نویسندگان:
برد اینگلزبی
عوامل:
فیلمبرداری: ادوارد گراو
تدوین: دیوید روزنبلوم
موسیقی: راب سیمونسن

بودجه کلی: $21,000,000
فروش جهانی: $14,700,000



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 83% را بر اساس 152 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/94 از 10 است: «داستان راه بازگشت از فرمول های شناخته شده ژانر ورزشی تبعیت می کند اما بازی بن افلک در نقش اصلی آنرا به سطح بالاتری از کیفیت رسانده است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 68 از 100 را بر اساس نظر 36 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«بن افلک ارتباط ویژه ای با این نقش دارد به خصوص که تا حد زیادی شبیه به زندگی خودش نیز هست، به همین دلیل است که بازی او این چنین درخشان از کار درآمده»
- اوون گلیبرمن (ورایتی)

یادداشتی بر فیلم «راه بازگشت»
نوشتن داستان هایی مثل "پیروزی تیم ضعیف در مسابقات ورزشی" یا "رقم زدن رستگاری شخصی" در سینما کار سختی است، دلیلش هم این است که این داستان ها بارها و بارها در فیلم های مختلف پرداخت شده و نظیرشان را دیده ایم. حالا و در فیلم جدید گاوین او کانر او سعی کرده این دو داستان کلیشه شده را به طرز خلاقانه ای با هم ترکیب کند و در این کار تا حد زیادی موفق عمل کرده است. برای گاوین او کانر (کارگردان) این نوع داستان ها تازگی ندارند او در آثار قبلی اش مثل «معجزه» و «جنگنجو» نمونه های مشابه موفقی را ساخته بود اما با «راه بازگشت» نتیجه ای که به دست آورده بسیار دیدنی تر و عمیق تر از کار درآمده است. او بن افلک را انتخاب کرده تا نقشی را بازی کند که شباهت ویژه ای با زندگی خودش دارد و با این کار موفق شده او را وادار کند تا از تجربیات شخصی خودش برای نزدیک شدن به نقش استفاده کند.
اگر «راه بازگشت» توسط دیزنی ساخته می شد مسلما بخش ورزشی آن جنبه های دیگرش را می بلعید اما در فیلمنامه برد اینگلزبی بخش های مربیگری بن افلک با تلاش او برای رهایی از اعتیاد متعادل می شود. فیلم در عین حال که یک فیلم ورزشی هیجان انگیز است به مطالعه شخصیت اصلی و تلاش های او نیز می پردازد. واقع گرایی فیلم بزرگترین برگ برنده آن است، اینکه بن افلک موقع نشان دادن اعتیاد شخصیتش بخشی از زندگی سابق خودش را به یاد می آورد بسیار به نفع فیلم تمام شده است. همچنین دیالوگ های بازیکنان با یکدیگر و با مربی به شیوه ای واقعی و صمیمانه نوشته شده اند و این برای ژانر ورزشی که همیشه شخصیت هایش را به شکلی آشنا و کلیشه ای نشان داده غنیمت است.
«راه بازگشت» قدرت کار تیمی و روحیه بخشی ورزش را با داستانی انسانی و روان شناسانه ترکیب می کند. به عنوان شخصی که خود تجربه اعتیاد را از سر گذرانده، بن افلک بهترین گزینه برای بازی در این نقش است. او شخصیت کانینگهام را با تمام ضعف ها و نکات مثبتش به تصویر می کشد، کسی که با وجود مشکلاتی که دارد نهایت تلاشش را به کار می گیرد تا شاگردانش را به موفقیت و افتخار برساند. بن افلک به خوبی به تجربه های سخت خود رجوع می کند و موفق می شود چنین شخصیت پیچیده ای را به شکلی قابل باور و ملموس به بیننده نشان دهد. راه بازگشت یک داستان امتحان پس داده را با واقع گرایی ویژه ای تعریف می کند. همچنان ممکن است وقتی فیلم را می بینید المان های آشنای ژانر ورزشی را در آن تشخیص دهید اما این المان ها بسیار عمیق تر و چندبعدی تر از چیزی هستند که پیش از آن دیده اید. اگر به دیدن فیلمهای ورزشی علاقه دارید، این فیلم را از دست ندهید چرا که با آثاری که قبلا دیده اید متفاوت است.
نویسنده: مایک ریس
منبع: www.cinemablend.com





واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 84%
نظر مثبت:
یکی از بهترین بازی های بن افلک. لحظه های احساسی این فیلم به راحتی شما رو به گریه میندازن و این برای یه فیلم ورزشی دستاورد بزرگیه.
نظر منفی:
بازی بن افلک توی فیلم خیلی خوبه اما این واقعا تنها نکته مثبت فیلمه چون بقیه جنبه های اون کاملا کلیشه ای هستن و قبلا توی فیلمای دیگه نمونه هاشون رو دیدیم. هم داستان و کارگردانی کاملا معمولی هستند.


جزئیات:
گاوین او کانر پروژه ساخت «جوخه انتحار» (2021) را رها کرد تا کار روی این فیلم را به پایان برساند.
مانند تمام فیلم هایی که در آخر هفته 13 تا 15 مارس 2020 اکران شدند این فیلم هم در هفته دوم با کاهش 70% فروش بلیط روبرو شد.
بن افلک مانند شخصیتش اش در این فیلم مدت ها با اعتیاد دست و پنجه نرم کرده است.

موارد مشابه

رای به فیلم

راه بازگشت

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم