لیست قسمت ها

loading

در حال بارگذاری قسمت ها

درباره سریال Star Trek: Picard

پیشتازان فضا: پیکارد سریالی امریکایی در ژانر فانتزی است که پخش آن از سال 2020 شروع شده است. طراحان این سریال آکیوا گلدزمن، مایکل چابون، کرستن بیر و الکس کورتزمن هستند که این سریال را به صورت اختصاصی برای سرویس آنلاین شبکه سی بی اس ساخته اند. این سریال در ادامه ماجراهای فیلم «پیشتازان فضا: نمسیس» (2002) ساخته شده است و روی عواقبی تمرکز می کند که نابودی دیتا به همراه داشته است. از ستارگان این سریال می توان به پاتریک استوارت، آلیسون پیل و ایسا بریونس اشاره کرد. اولین قسمت «پیشتازان فضا: پیکارد» در تاریخ 23 ژانویه 2020 به نمایش درآمد و از نظر فیلمنامه و بازی ها مورد توجه منتقدان قرار گرفت. این سریال به سرعت برای فصل دوم خود تمدید شد که قرار است ده قسمت داشته باشد.
طراح: 
آکیوا گلدزمن، مایکل چابون، کرستن بیر ، الکس کورتزمن 
واکنش منتقدها:
فصل اول این سریال در وبسایت راتن تومیتوز امتیاز 89% را بر اساس 62 نقد به خود اختصاص داده که معادل نمره 7/88 از 10 است: «پیشتازان فضا: پیکارد با بازی فوق العاده پاتریک استوارت موفق می شود از میراث فیلم های قبلی این مجموعه فاصله بگیرد و برخوردی خلاقانه با موضوعات روز داشته باشد» اکثر منتقدان بازی ها و کارگردانی سریال را تحسین کرده اند و آنرا نقطه عطفی در تاریخ این مجموعه پرطرفدار می دانند. در سایت متاکریتیک نیز فصل اول سریال نمره 76 از 100 را بر اساس 27 نقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فصل اول سریال «پیشتازان فضا: پیکارد»
سریال جدید سرویس آنلاین سی بی اس احتمالا طرفداران افراطی مجموعه پیشتازان فضا را بسیار آزرده خواهد کرد. پیشتازان فضا: پیکارد ریشه در مجموعه پیشتازان فضا دارد و از «پیشتازان فضا: نمسیس» (2002) و نیز «پیشتازان فضا» (2009) در داستان خود استفاده کرده است اما در واقع شباهت زیادی به انتظارات معمول از این مجموعه ندارد. این سریال یک مجموعه جاسوسی- تریلر خوش ساخت است که در دنیای پیشتازان فضا اتفاق می افتد و این بزرگترین نقطه قوت آن است.
در دوره کنونی برانگیختن حس نوستالژی مخاطبان در دنیای سرگرمی اهمیت زیادی دارد و در سریالی مانند پیشتازان فضا: پیکارد که همه چهره ها در آن برای مخاطبان آشنا هستند، این ویژگی می تواند خطر آفرین باشد چرا که ممکن است خلاقیت را از سریال بگیرد و آنرا به مسیرهای داستانی ای بفرستد که از قبل برای مخاطبان آشنا هستند اما در پیشتازان فضا: پیکارد این اتفاق به هیچ وجه نمی افتد. این مجموعه داستانگویی سریالی مدرن را با المان های قدیمی پیشتازان فضا در هم می آمیزد و مضامین تازه ای را مورد بررسی قرار می دهد که تا کنون در دنیای پیشتازان فضا تا به حال به آنان پرداخته نشده بود.
برخلاف آثار پیشین پیشتازان فضا این مجموعه بیش از آنکه اکشن باشد، معمایی است و سعی می کند به بررسی دقیق خود شخصیت پیکارد بپردازد. شخصیتی که هنوز هم جذابیت خود را حفظ کرده است، کسی که بسیار اخلاق مدار است و در عین حال با هویت و میراث شغلی خود همچنان در چالش قرار دارد. پیشتازان فضا: پیکارد در مطالعه این شخصیت پیچیده بسیار موفق عمل می کند و در فصل هایی که زندگی پیکارد را میبینیم سریال سرعت مناسبتری دارد. اما این تنها جنبه سریال نیست چراکه بخش بزرگی از روایت آنرا معماهایی تشکیل می دهند که قرار است پازل این شخصیت را در طول ده قسمت کامل کنند. داستان هایی درمورد جاسوسی های فدراسیون، ماموران قتل، افسانه رومولان و شخصیت های مفقودالاثری که نقشی اساسی در سریال ایفا می کنند. 
پیشتازان فضا: پیکارد به جای آنکه سعی کند مجموعه پیشتازان فضا را دوباره جوان کند و به مضامین تکراری ای مانند «بازنگری گذشته» بپردازد، از این تم های دم دستی فاصله می گیرد و به لزوم فعالیت و درگیری دائمی با دنیای اطراف اشاره می کند. بازی پکارد بیش از آنکه بخواهد بیننده را به یاد بازی های قدیمی او در مجموعه بیاندازد، او را دوباره در دوراهی های اخلاقی سخت نشان می دهد و مخاطب را در تعلیق ناشی از این تصمیم گیری ها نگه می دارد. 
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی به فصل اول:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 62%
نظر مثبت:
فکر می کنم این بهترین بازی ای بوده که تا به حال پاتریک استوارت در نقش پیکارد ارائه کرده. شخصیت پیکارد به بهترین شکل ممکن توی این سریال نشون داده میشه و کلی داستان معمایی جذاب هم وجود داره که در کل باعث شده پیشتازان فضا: پیکارد یکی از بهترین سریال های 2020 باشه.
نظر منفی:
اتفاقی که برای مجموعه پیشتازان فضا افتاده واقعا غم انگیزه. این سریال از یک شخصیت برجسته پیشتازان فضا استفاده می کنه تا چند دلار دیگه بتونه به جیب بزنه. اما همزمان ایده آل های فدراسیون که ایده کل سریال از اول بر اساس اون شکل گرفته توی اون نابود میشه. از این بی رحمانه تر نمی شد این مجموعه رو به نابودی کشوند.

دیالوگ برگزیده:
پیکارد: کابوس ها خوشایند هستن من از بیدار شدن میترسم.

جزئیات:
این اولین سریال پیشتازان فضا است که هیچ کدام از اعضای فعال استارفلیت در آن نقشی ندارند.
پیش از پخش قسمت اول سریال، نوشتن فصل دوم آن آغاز شد.
پاتریک استوارت گفته است که دیدن فیلم «لوگان» (2017) او را متقاعد کرده تا بار دیگر شخصیت پیکارد را بازی کند.

 

موارد مشابه

رای به سریال

پیشتازان فضا: پیکارد

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این قسمت از سریال را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم