لیست قسمت ها

loading

در حال بارگذاری قسمت ها

درباره سریال The Outsider

بیگانه یک مینی سریال امریکایی در ژانر وحشت و جنایی و محصول سال 2020 است. این سریال توسط ریچارد پرایس و بر اساس رمانی به همین نام اثر استفن کینگ ساخته شده است. پخش این سریال در تاریخ 12 ژانویه 2020 در شبکه اچ بی او آغاز شد. از بازیگران مطرح سریال می توان به بن مندلسون، بیل کمپ، جرمی باب و سینتیا ایریوو اشاره کرد.

طراح: 
ریچارد پرایس

واکنش منتقدها:
سریال بیگانه در سایت راتن تومیتوز امتیاز 81% را بر اساس 62 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/32 از 10 است: «با اینکه پیشرفت آهسته داستان در بیگانه ممکن است بیننده را اذیت کند اما سریال به لطف بازی های بسیار عالی بازیگرانش (به خصوص ستاره سریال، سینتیا ایریوو) تماشایی می ماند». در سایت متاکریتیک سریال نمره 69 از 100 را بر اساس نظر 28 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر مینی سریال «بیگانه»
بیگانه سریالی ده قسمتی از شبکه اچ بی او است که بر اساس رمان سال 2018 استفن کینگ به نام «بیگانه» اقتباس شده است. سریال جدید ریچارد پرایس سریال ترسناکی است که خود را در لباس ماجرایی کاراگاهی پنهان کرده است. سریال مانند کتابی که از آن اقتباس شده یک ماجرای کاراگاهی با محوریت «چه کسی مقصر است؟» را در خود دارد که منطق تحقیقات پلیسی معمول را دور می زند و از نظر سردی و خشونت احتمالا برای همه بینندگان خوشایند نخواهد بود، به خصوص دو ساعت اول سریال که از نظر تصویری بسیار خشک و خالی و از لحاظ سرعت روایت کند است و آنرا کاملا از سریال های کاراگاهی معمول این شبکه مثل «کاراگاه حقیقی» و «اشیاء تیز» جدا می کند. اما کسانی که تا آخر با سریال همراه می مانند این شانس را دارند که بازی های بسیار خوب بازیگران، داستانگویی پر تعلیق و لحظات بسیار ترسناکی را تجربه کنند.
رمان بیگانه در سال 2018 منتشر شد و از بهترین کارهای اخیر استفن کینگ محسوب می شود. یادم می آید موقع خواندن رمان به حدی جذب آن شده بودم که مدام به خودم یادآوری می کردم که گاهی باید بیرون بروم و از هوای آزاد استفاده کنم. تعجبی ندارد که ریچارد پرایس (طراح و نویسنده سریال) که خود رمان نویس است موفق شده یکی از بهترین اقتباس های تلویزیونی/ سینمایی اخیر از آثار کینگ را انجام دهد. به عنوان یک فیلمنامه نویس که سریال محبوب «وایر» را درکارنامه دارد، او به خوبی مدیوم سریال تلویزیونی را می شناسد و توانسته است آنرا به لحن سریال «آن شب...» (2016) نزدیک کند. او برای لحظه ای اجازه نمی دهد روایت متوقف شود و یا جذابیت صحنه ها کاهش پیدا کند. معمولا اقتباس هایی که از آثار استفن کینگ انجام میشوند با تاکید زیادی که روی ایده اصلی رمان می گذارند، به شخصیت پردازی و فضاسازی این رمان ها آسیب می زنند اتفاقی که در بیگانه به هیچ وجه رخ نداده است.
یکی از بزرگترین نقاط قوت سریال گروه عالی بازیگرانش است. تمامی شخصیت های اصلی به خوبی توسط بازیگران بازی شده اند اما ستاره سریال بدون شک سینتیا ایریوو است. شخصیتی که او بازی می کند می تواند به راحتی به دام خودنمایی و ژست های عجیب و غریب بیافتد اما ایریوو با بازی آرام و خونسردانه اش هوشمندی و همزمان خونگرمی این شخصیت را به خوبی به فیلم منتقل کرده است و تا حد زیادی از کلیشه ای شدن ماجراهای کاراگاهی سریال جلوگیری می کند. به طور کلی «بیگانه» تاریک تر و خشن تر از آنست که بتواند مخاطبان زیادی را سرگرم کند و به پربیننده ترین سریال اچ بی او تبدیل شود اما با یک اقتباس قدرتمند از استفن کینگ موفق می شود به اثری به یادماندنی و ماندگار تبدیل شود.

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 90%
نظر مثبت:
سریال خیلی معمولی شروع میشه اما به سرعت و با یه تغییر ناگهانی مخاطب رو جذب میکنه و نگه میداره، به خصوص بازی های فیلم که بی نقص هستن. کاش اچ بی او هم مثل نت فلیکس قسمتهای سریال رو کامل و با هم منتشر می کرد.
نظر منفی:
دو قسمت اول باعث شدن فکر کنم دارم یکی از بهترین سریال های عمرم رو نگاه می کنم اما پایان خوبی نداشت و ناامید کننده بود.

جزئیات:
در رمان «بیگانه» پلیس در تحقیقاتش متوجه می شود تری میتلند سریال «اوزارک» را از نت فلیکس تماشا می کرده است. در سریال بیگانه بازیگر نقش تری میتلند (جیسون بیتمن) بازیگر پیشین سریال اوزارک است.
این سومین همکاری ریچارد پرایس با شبکه اچ بی او است. علاوه بر بیگانه او سریال های «آن شب» (2016)، «وایر» (2002) و «The Deuce» (2017) را با این شبکه کار کرده است.


 

موارد مشابه

رای به سریال

بیگانه

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این قسمت از سریال را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم