لیست قسمت ها

loading

در حال بارگذاری قسمت ها

درباره سریال Dracula

دراکولا سریالی انگلیسی در ژانر درام و وحشت و محصول سال 2020 است. این سریال توسط مارک گتیس و استیون موفات و بر اساسی رمانی به همین نام اثر برام استوکر طراحی شده است. این سریال بر روی پلتفرم های بی بی سی یک و نت فلیکس و در سه قسمت پخش شد. پخش این سریال از تاریخ یک ژانویه 2020 و در طول سه روز متوالی انجام گرفت.
طراح: 
مارک گتیس، استیون موفات

واکنش منتقدها:
فصل اول سریال دراکولا در سایت راتن تومیتوز امتیاز 71% را بر اساس 48 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/49 از 10 است: «ترکیب جذابی از وحشت و کمدی که نگاه مدرن به دراکولا را با المان های قدیمی این شخصیت ترکیب می کند». در سایت متاکریتیک سریال نمره 75 از 100 را بر اساس نظر 8 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر سریال «دراکولا»
سازندگان سریال محبوب شرلوک که چند سال پیش موفق شده بودند این سریال محبوب را احیا کنند حالا بار دیگر با سریالی جدید به صفحه تلویزیون های انگلستان و جهان بازگشته اند. مارک گتیس و استیون موفات قبلا و در سریال شرلوک موفق شده بودند در عین بخشیدن انرژی ای نو به شرلوک به المان هایی اساسی شخصیت او وفادار بمانند و حالا موفقیت مشابهی را با شخصیت دراکولا تجربه می کنند.
قالبی که آنان برای ارائه داستان دراکولا در نظر گرفته اند مشابه شرلوک است و آنان داستان را در قالب سه تله فیلم پیاپی عرضه کرده اند. درست کثل شرلوک این سریال هم پر از دیالوگ های بامزه، جلوه های ویژه با کیفیت و تدوین بسیار نفس گیر و پر سرعت است که بیننده را غافلگیر می کند. چون فیلم به هرحال درمورد یک خون آشام است، خشونت هم در سریال کم نیست.
داستان اول این مجموعه در مجارستان سال 1897 شروع می شود. جایی که وکیلی انگلیسی به نام جاناتان هارکر که برای بستن قرارداد یک ملک به نزد کنت رفته است و با این انتظار به آنجا رفته که شب را بماند و فردا نزد نامزدش مینا در انگلستان برگردد. اما همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود. مانند سریال شرلوک در اینجا هم بازیگران اصلی بسیار خوب انتخاب شده اند و با نقش هایشان هماهنگ هستند. بازیگر دانمارکی کلیس بنگ کیفیتی به شخصیت دراکولا بخشیده که او را در دامنه طولانی ای از احساسات نشان می دهد، او همیشه بسیار می داند، گاهی کمی وسوسه برانگیز می شود و همیشه خطرناک و وحشت آور باقی می ماند. 
مشخص است که سازندگان این سریال از روی علاقه شخصی به داستان های دراکولا به ساخت این مجموعه دست زده اند، به خصوص مارک گتیس که یک مستند سه قسمتی بسیار خوب درمورد سینمای وحشت نیز برای بی بی سی ساخته است. این علاقه شخصی در جای جای سریال خود را نشان می دهد و توجه دقیقی که به جزئیات شده از همین موضوع ناشی می شود. جزئیاتی که باعث می شوند این سریال مخاطبان را یاد فیلم های وحشت قدیمی تر بیاندازند و همزمان با تکنیک های تازه و دیالوگ های خنده دار آنان را غافلگیر کنند. اگر طرفدار داستان های خون آشامی و شخصیت دراکولا هستید این سریال احتمالا چند ساعت شما را سرگرم خواهد کرد.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 57%
نظر مثبت:
خیلی فراتر از انتظارم بود این سریال. اصلا انتظار نداشتم سریال ترسناک باشه اما واقعا ترسناک بود. فضای تاریک و مریض اون شما رو یاد فیلمای قدیمی کریستوفر لی میندازه. اگر طرفدار فیلمای ترسناک نیستید احتمالا از این فیلم لذت نمی برید اما اگه هستید بازی فوق العاده کلیس بنگ رو توی نقش دراکولا هیچوقت فراموش نمی کنید.
نظر منفی:
سریال شروع خیلی خوبی داره و قسمت اولش واقعا جذابه اما از قسمت دوم بیشتر و بیشتر از رمان اصلی فاصله می گیره و کیفیتش به شدت افت می کنه تا حدی که قسمت سوم انگار اصلا یک چیز جداییه برای خودش و این باعث میشه هیچ سر و تهی نداشته باشه این سریال.

دیالوگ برگزیده:
خواهر آگاتا: این سوالی نیست که معمولا آدم از کسی بپرسه اما واقعا بعد از این که به قتل رسیدید چه اتفاقی افتاد؟

جزئیات:
کلیس بنگ (دراکولا) در فیلم مربع (2017) بازی کرده است که موفق به دریافت نخل طلای جشنواره کن شده است.
نماهای بیرونی قلعه دراکولا در جایی در اسلواکی فیلمبرداری شده اند که فیلم کلاسیک نوسفراتو (1922) در آن ساخته شده است.
کلیس بنگ برای بازی در نقش دراکولا تمامی نسخه های سینمایی پیشین این شخصیت را تماشا کرده است. او به خصوص بسیار تحت تاثیر بازی کلاوس کینسکی در فیلم «نوسفراتوی ومپایر» (1979) اثر ورنر هرتزوگ قرار گرفت.
کاغذدیواری هایی که برای اتاق جک مورد استفاده قرار گرفته اند شبیه به موکت های معروف فیلم درخشش (1980) هستند.
کار بر روی فیلمنامه این سریال از سال 2017 آغاز شده بود و دو سال طول کشید.

مدیر دوبلاژ: علیرضا خضری


 

موارد مشابه

رای به سریال

دراکولا

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این قسمت از سریال را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم