درباره فیلم 6 Underground

شش زیرزمینی فیلمی امریکایی در ژانر اکشن و مهیج به کارگردانی مایکل بی و نویسندگی پال ورنیک و رت ریس است. از بازیگران فیلم می توان به رایان رینولدز، ملانی لاورنت، مانوئل گارسیا رالفو و پیمان معادی اشاره کرد. این فیلم اولین بار در تاریخ 10 دسامبر 2019 در نیویورک اکران شد و سه روز بعد روی نت فلیکس بارگذاری شد.

یادداشتی بر فیلم «شش زیرزمینی»
شش زیرزمینی دومین فیلم پرهزینه نت فلیکس پس از «مرد ایرلندی» است که توسط این کمپانی تهیه و پخش شده است. در حالیکه «مرد ایرلندی» در داستان گویی، بازی ها و تکنولوژی جوان سازی به موفقیت رسیده بود، «شش زیرزمینی» بودجه اش را روی بدلکاری و جلوه های انفجار خرج کرده است. انفجارهای ماشین، خشونت زیاد و مبارزه هایی که با اسلحه انجام می شوند در فیلم با چنان هزینه ای ساخته شده اند که در نهایت باعث می شوند، فیلم بیننده را یاد بهترین آثار مایکل بی (پسران بد، ترنسفورمرز: آخرین شوالیه، راک و ...) بیاندازد.
نویسندگان فیلم که پیشتر فیلم محبوب ددپول را نوشته بوده اند سبک خاص خود را در این فیلم نیز پیاده کرده اند. شش زیرزمینی پر از جوک های کلامی بامزه ایست که توسط شخصیت ها بیان می شود و همچنین صدای یک راوی بدبین از ابتدا با مخطب همراه می گردد. همچنین بازی رینولدز هم این سبک کمدی را به خوبی با نگاه های مرده اش منتقل می کند. اما با وجود گروه بازیگران بسیار خوبی که برای فیلم انتخاب شده اند، فیلم شخصیت های ساده ای دارد که یا کاملا خوب و یا کاملا بد هستند. البته این موضوع برای فیلم های مایکل بی تازگی ندارد و نمی تواند برای طرفداران فیلمهای او آزار دهنده باشد.
قبل از فیلم ددپول رایان رینولدز برای بازی در اکشن/کمدی هایی مثل «بادیگارد هیتمن» و «آر آی پی دی» شناخته می شد، شش زیرزمینی هم به راحتی در لیست همان فیلمها جا می گیرد. فیلمهای اکشنی که تعمدا در ابعاد بزرگ ساخته می شوند و با یک داستان ساده روایت می شوند حالا تبدیل به یک ژانر شده اند. بهترین نمونه این فیلم ها سری سریع و خشن است، پس از این سری، فیلمهای این ژانر به محبوبیت زیادی رسیدند. با اینکه بعضی از فیلمهای سری ترنسفورمز انتقادات زیادی را نسبت به شیوه کاری مایکل بی برانگیخت اما تمام آنها مخاطبان خود را داشتند و به فروش خیلی خوبی رسیدند. حالا و با شش زمینی دیوانگی کارنامه فیلمسازی او به اوج رسیده و باعث ساخته شدن یک فیلم بسیار سرگرم کننده شده است.
کارگردان فیلم (مایکل بی) بزرگترین ستاره این فیلم است. او با پیش بردن سبک فیلمسازی خاص خودش به اثری رسیده که بیشترین شباهت را به فیلم «13 ساعت» دارد. هرچند میتوان گفت این فیلم او بسیار تحت تاثیر تونی اسکات هم هست. ترشح آدرنالین در تمام صحنه های فیلم اتفاق می افتد و آنرا به یکی از جذاب ترین آثار مایکل بی از زمان ساخت «پسران بد 2» تبدیل می کند. بخش بزرگی از موفقیت فیلم به بازی رایان رینولدز و کارگردانی مایکل بی وابسته است. از رایان رینولدز مثل یک ستاره سینما بازی گرفته شده و اعتماد به نفس و شوخ طبعی او نقش اساسی ای در فیلم بازی می کند به صورت کلی شش زیرزمینی هم مانند فیلمهای دیگر مایکل بی در ستایش اسلحه ها و بدلکاری ساخته شده و خشونت آثار او را به سطح جدیدی می رساند.
نویسنده: آلان فرنچ

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 37% را بر اساس 86 ریویو بدست آورده که معادل نمره 4/6 از 10 است: «شش زیرزمینی پرهزینه و عظیم الجثه است و بسته به این که چه حسی نسبت به فیلمهای مایکل بی دارید می تواند یک فیلم جذاب یا اعصاب خورد کن باشد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 41 از 100 را بر اساس نظر 22 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهایی متضاد با هم و متوسط» است.
«این فیلمی است که تماما به سبک مایکل بی ساخته شده است.»
-دیوید فیر (رولینگ استونز)

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 61%

نظر مثبت:
لطفا منتظر یه شاهکار نباشید. این یه فیلم خیلی خیلی سرگرم کننده و جذابه که پر از لحظه های خنده داره. اگه به تعقیب و گریز و انفجار علاقه دارید نباید این فیلم رو از دست بدید.

نظر منفی:
تدوین فیلم اونقدر بده که اجازه نمیده چیزی ببینید. فیلمی که هیچ داستانی نداره و فقط انفجار ماشین، تعقیب و گریز و کلی مرگ رو بی دلیل نشون میده. رایان رینولدز تنها دلیلی بود که این فیلم رو دیدم اما اون هم اونقدری که انتظار داشتم خوب نبود.

نویسندگان:
پال ورنیک، رت ریس

عوامل:
فیلمبرداری: بوجان بازلی
تدوین: ویلیام گلدنبرگ
موسیقی: لورن بالفه

بودجه کلی: $150,000,000
فروش جهانی: پخش از نت فلیکس

دیالوگ برگزیده:
یک: هیچوقت قدرت یه دست کت شلوار گرون قیمت رو فراموش نکن!

جزئیات:
بودجه 150 میلیون دلاری فیلم آنرا به دومین فیلم پرهزینه نت فلیکس پس از مرد ایرلندی (175 میلیون دلار) تبدیل کرده است.
جت گروه ارواح در فیلم جت شخصی مایکل بی (کارگردان) است.
تعقیب و گریز اول فیلم قرار بود در رم فیلمبرداری شود اما به خاطر وضعیت بد آسفالت فیلمبرداری آن به فلورانس منتقل شد.
صحنه هایی که لاس وگاس را نشان می دهند در ابوظبی فیلمبرداری شده اند.
این اولین فیلمی است که مایکل بی برای سرویس های پخش آنلاین فیلم می سازد.

موارد مشابه

رای به فیلم

6 زیر زمینی

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم