لیست قسمت ها

loading

در حال بارگذاری قسمت ها

درباره سریال The Mandalorian

مندلورین سریالی امریکایی در ژانر اکشن و ماجراجویی و محصول سال 2019 است. این سریال توسط جان فاورو طراحی شده و نخستین سریال غیرانیمیشنی جنگ ستارگان محسوب می شود. پخش این سریال از طریق سرویس آنلاین دیزنی پلاس انجام شده است و ماجراهای آن پنج سال پس از اتفاقات «بازگشت جدای» رخ می دهند. فصل اول این سریال که شامل 8 قسمت است، در تاریخ 12 نوامبر 2019 بر روی پلتفرم دیزنی پلاس قرار گرفت و توجه منتقدان را به خود جلب کرد. فصل دوم سریال قرار است در اکتبر 2020 پخش شود.
طراح: 
جان فاورو
واکنش منتقدها:
فصل اول سریال مندلورین در سایت راتن تومیتوز امتیاز 95% را بر اساس 15 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/23 از 10 است: «مندلورین با داشتن فیلمنامه ای پر از صحنه های اکشن و کارگردانی ماهرانه یک محصول جدید بسیار با کیفیت برای اضافه شدن به دنیای جنگ ستارگان است». در سایت متاکریتیک سریال نمره 69 از 100 را بر اساس نظر 27 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
یادداشتی بر فصل اول سریال «مندلورین»
داستانهای جنگ ستارگان ادامه دارند و مندلورین در همین حین با استفاده از ساختار کوچک هشت قسمتی اش داستانی بسیار متفاوت را از ابرفیلمهایی مثل «خیزش اسکای واکر» تعریف می کند. بهترین نکته مندلورین در این است که از نظر تصویری همچنان فیلمی در دنیای جنگ ستارگان است اما و در همین حال هیچ ربطی به داستان های اخیر این مجموعه ندارد. مندلورین کاری با داستان های اسکای واکر ندارد و درمورد چیز دیگری است.
اما این «چیز دیگر» در طول فصل اول مدلورین بیشتر و بیشتر برای بینندگان مشخص شده و آنها را برای دیدن ادامه سریال متقاعد کرده است. سریال داستان یک جنگجوی بدون چهره را با یک بچه بسیار بامزه ترکیب می کند و آنها را به بخش های مختلف کهکشان می فرستد. واکنش بینندگان در فضای مجازی گواه این جذابیت فوق العاده سریال است که کل فصل اول آن در یک روز به بینندگان عرضه شده است. شخصیتی که پدرو پاسکال نقشش را بازی می کند «موندو» نام دارد، اما موجود کوچک بامزه فیلم هرگز در سریال با نام «بچه یودا» صدا نشده است اما همه بینندگان او را با همین نام می شناسند. این مشارکت مخاطبان در شکل گیری سریال بسیار به نفع سریال و نیز کمپانی دیزنی تمام شده است. داستان سریال بسیار ساده است و جای کافی برای لذت بردن از جنبه های فنی آن را باقی می گذارد: موسیقی فوق العاده لودویگ گورانسون، صحنه های مبارزه نفس گیر و فضاهای خیره کننده کهکشان که به زیبایی به تصویر کشیده شده اند.
موفقیت مندلورین ترکیبی از نوستالژی برای فیلم های اول مجموعه جنگ ستارگان و بازاریابی خلاقانه است. سبک داستانی سریال مخاطبان را به یاد سریال های ژانر علمی تخیلی در دهه های 70 و 80 می اندازد که در آنها قهرمان هر هفته با ماجرای جدیدی روبرو می شد که به جز زنده ماندن هدف مهمی دیگری در آنها نداشت. در مندلورین تمام جزئیاتی که در طول قسمت های مختلف نشان داده می شوند به پیشروی داستان کلی و نزدیک شدن بیننده به شخصیت ها می انجامند. فصل اول مندلورین داستان حماسی ای است که با گذشت هر قسمت بهتر و بهتر می شود. یک ترکیب ایده آل از ژانرهای وسترن، سامورایی و جنگ ستارگان. حتی اگر طرفدار جنگ ستارگان نیستید می توانید از دیدن مندلورین لذت ببرید چرا که نیازی به دانستن اطلاعات قبلی زیادی برای درک این سریال ندارید. 
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 93%
نظر مثبت:
برخلاف این همه فیلمی که توی این سالها دیدیم این یکی واقعا جنگ ستارگانه. مثل جنگ ستارگان فیلمبرداری شده مثل جنگ ستارگان نوشته شده و مثل اون بازی شده. این سریال به تنهایی از 6 فیلم قبلی مجموعه با هم بهتره. اگر طرفدار استاروارز هستید این سریال برای شماست.
نظر منفی:
این سریال خیلی بیشتر از چیزی که حقشه تحسین شده. صحنه های اکشن پر از هرج و مرج هستن و معلوم نیست چه اتفاقی توشون می افته و علاوه بر اون داستان سریال تکه تکه و نامنسجمه.

دیالوگ برگزیده:
آرمورر: «رازداری یعنی زنده موندن و زنده موندن یعنی قدرت»

جزئیات:
ماجراهای این سریال حدودا پنج سال بعد از فیلم «جنگ ستارگان: قسمت ششم- بازگشت جدای» اتفاق می افتند.
ورنر هرتزوگ کارگردان به نام آلمانی این سریال را به خاطر فضاسازی اش تحسین کرده است.
این سریال به سرعت به پربیننده ترین محصول دیزنی پلاس تبدیل شد.


 

موارد مشابه

رای به سریال

ماندالورین

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این قسمت از سریال را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم