درباره فیلم Them That Follow

آنهایی که پیروی می کنند فیلمی امریکایی در ژانر ترسناک و هیجانی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط بریت پولتن و دن مدیسون سوج کارگردانی و نوشته شده است. از بازیگران فیلم می توان به اولیویا کولمن، کیتلین دور و آیس انگلرت اشاره کرد. «آنهایی که پیروی می کنند» اولین بار در جشنواره ساندنس به نمایش در آمد و سپس در تاریخ 2 آگوست 2019 اکران شد.
نویسندگان:
بریت پولتن، دن مدیسون سوج
عوامل:
فیلمبرداری: برت یوکیویتز
تدوین: جاشوا ریموند لی
موسیقی: گارث استیونسون
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 59% را بر اساس 91 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/02 از 10 است: «آنهایی که پیروی می کنند نمی تواند به طور کامل فضای مذهبی اش را مجسم کند اما با بازی های خوب بازیگرانش باعث می شود فیلم در ترسیم شخصیت هایش موفق عمل کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 54 از 100 را بر اساس نظر 14 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.
«طبیعت این داستان به گونه ای است که تا لحظه آخر شما را نگه می دارد»
- پیتر راینر (فیلم ویک)


یادداشتی بر فیلم «آنهایی که پیروی می کنند»
آنهایی که پیروی می کنند یک فیلم هیولایی است، با این تفاوت که در اینجا هیولا والدین شخصیت اصلی هستند. کسانی که از به خطر افتادن جان بچه هایشان به خاطر عقاید مذهبی عجیب و غریبشان ابایی ندارند و به اعمالی دست می زنند که گاهی کاملا مجرمانه هستند. بریت پولتن و دن مدیسون سوج با هم این فیلم را نوشته و کارگردانی کرده اند و در آن سفری عمیق به یکی از مناطق کوهستانی آپالاشیو داشته اند، جایی که ساکنانش آنقدر از بقیه دنیا دور افتاده اند که انگار در یک قرن دیگر زندگی می کنند.
والتون گاگینز که تخصص زیادی در بازی در نقش شخصیت های تک بعدی و خطرناک دارد نمایش به یاد ماندنی ای را در نقش لومل چایلدز رهبر و کشیش شهر ارائه می دهد. حتی وقت هایی که لومل در اتاقش نشسته و با صدایی آهسته موعظه می کند انگار در صورت بیننده داد می زند و با هر کلمه او را تهدید می کند. لومل و پیروانش همگی به مراسم مذهبی ای که با مارهای سمی برگزار می شود اعتقاد راسخ دارند. این مراسم ها واقعیت داشته و پیشینه آنها در این مناطق و نیز برخی نقاط جنوبی امریکا به اوایل قرن 20 برمی گردد.
این مراسم درست همانطوری است که فکر می کنید: شما باید یک مار سمی را که در خود شیطان و گناه دارد کنترل کنید و اجازه دهید که دور گردنتان حلقه بزند. اگر مار شما را نیش زد باید ایمان شما به خدا آنقدر قوی باشد که جانتان را بدون استفاده از تجهیزات و کمک های پزشکی نجات دهد. آلیس انگلرت نقش مارا دختر کشیش را بازی می کند کسی که قرار است به زودی ازدواج کند. نامزد او گرت است که تربیت به شدت مذهبی ای دارد اما درعین حال کمی خل و چل است و از اینکه به زودی عضو خانواده کشیش می شود بسیار خوشحال است. مارا گرت را دوست ندارد و به پسری به نام آگی علاقه مند است اما رابطه آنها مخفی نگه داشته شده چراکه آگی مدتهاست به کلیسا نمی رود و به همین خاطر امکان ندارد لومل به دخترش اجازه بدهد با چنین فرد شیطان صفتی ازدواج کند. اما در جامعه کوچک پیروان کلیسا که همه یکدیگر را می شناسند نگه داشتن چنین رازهایی کار سختی است و در نهایت مثلث عشقی «آنهایی که پیروی می کنند» به اتفاقاتی دامن می زند که جان شخصیت ها را به خطر می اندازند.
گروه بازیگران مکمل فیلم یکی از نقاط قوت آن به حساب می آیند. بازی کیتلین دِوِر در نقش بهترین دوست مارا و نیز اولیویا کولمن و جیم گافین در نقش والدین افراطی آگی واقعا به یاد ماندنی هستند و باعث می شوند بازی های درخشان فیلم کامل شوند. کارگردانان فیلم سوج و پولتن و نیز فیلمبردار فیلم برت یوکیویتز نماهای بسیار حساب شده ای را ساخته اند که در همراهی با موسیقی گارث استیونسون به ساخته شدن فضای فیلم و اضافه کردن تعلیق و دلهره کمک می کنند. «آنهایی که پیروی می کنند» در ادامه سنت فیلم هایی مثل «زمستان استخوان سوز» و «بازماندگان» قرار دارد که همگی حقایق تکان دهنده ای را از بخش های دورافتاده امریکا تعریف می کنند.

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 47%
نظر مثبت:
این یک فیلم ترسناک یا دلهره آور نیست که پر از تعلیق و اکشن باشد. آنهایی که پیروی می کنند بیشتر به دنبال مطالعه شخصیت ها و به خصوص نشان دادن رشد شخصیت مارا است که به لطف بازی های خوب بازیگرانش به راحتی موفق می شود این کار را انجام دهد.
نظر منفی:
بازی های این فیلم خیلی خوب هستن اما فیلمنامه اون بد نوشته شده و بیش از حد کند و خسته کننده ست.

جزئیات:
فیلم در اوهایو فیلمبرداری شده است.
آلیس انگلرت و توماس مان قبلا در فیلم «مخلوقات زیبا» هم بازی بوده اند.
این اولین فیلم بلند کارگردانان فیلم است.

موارد مشابه

رای به فیلم

آن هایی که پیروی می کنند

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم