درباره فیلم Sky on fire

آسمان خراش در آتش فیلمی چینی در ژانر اکشن و محصول سال 2016 است. این فیلم توسط رینگو لام کارگردانی شده و از بازیگران مطرح آن می توان به دنیل وو و ژانگ رویون اشاره کرد. فیلم در تاریخ 25 نوامبر 2016 در چین اکران شد و به آخرین فیلم لام پیش از مرگش در سال 2018 تبدیل شد.

نویسندگان:
هیروشی فوکوزاوا، رینگو لام

عوامل:
فیلمبرداری: مانگ لونگ چوی
تدوین: دیوید ریچاردسون
موسیقی: دیو کلوتز


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 40% را بر اساس 10 ریویو بدست آورده که معادل نمره 3/38 از 10 است. اکثر منتقدان اکشن جذاب فیلم را تحسین کرده اند اما تصاویر فوق مدرن فیلم را با حس و حال واقعی آن ناهماهنگ دانسته اند.
«رینگو لام با این فیلم به ریشه هایش در سینمای اکشن هنگ کنگی باز گشته است.»
- جو لیدون (ورایتی)


یادداشتی بر فیلم «آسمان خراش در آتش»
کارگردان پرانرژی و تاثیرگذار هنگ کنگی رینگو لام در دوران اوج فعالیتش در دهه 80 با فیلمهای اکشنی شناخته می شد که داستان هایی احساسی و اضطراب آور داشتند ( فیلم «شهر در آتش» او که در سال 1987 ساخته شد مدل کونتین تارانتینو برای نوشتن سگ های انباری بوده است). پس از یک بازنشستگی موقت در سال 2007 او در سال 2015 با «شهر وحشی» به کارگردانی بازگشت و حالا «آسمان خراش در آتش» را ساخته است. فیلم درمورد راننده کامیونی به نام چیا است که به صورت اشتباهی وارد نقشه های توطئه آمیز یک شرکت فاسد می شود و همزمان تلاش می کند داروی سرطان جدیدی را که ساخته شده برای خواهرش پیدا کند.
دنیل وو در نقش چانگ تی پو بازی می کند که مسئول امنیت یک کمپانی عظیم داروسازی در هنگ کنگ است. ساختمان این شرکت یک آسمان خراش بسیار عظیم است که با جلوه های ویژه طراحی شده و هر بار که نشان داده می شود مخاطب از اصرار کارگردان برای نشان دادن بزرگی آن تعجب می کند. چیا با چانگ و پسر یک پروفسور متحد می شوند، پروفسوری که تحقیقات او در واقع باعث موفقیت شرکت شده و حالا توسط خود آنان به قتل رسیده است. دنبال کردن داستان عجیب فیلم همانقدر که تصور می کنید سخت است اما نکته چیز دیگری است. «آسمان خراش در آتش» یک فیلم اکشن هنگ کنگی به معنای کلاسیک کلمه است، فیلمی که بین هرج و مرج و احساسات‎گرایی تعادل برقرار می کند و سکانس های اکشن آن مو بر تن بیننده سیخ می کنند. همچنین یک سوم آخر فیلم پر از غافلگیری ها و چرخش های داستانی است و با تیراندازی، انفجار و مشت و لگد شما را بر صندلی تان میخکوب می کند. با وجود اینکه فیلم جلوه های CGI درخشانی ندارد اما اکشن آن بسیار سرگرم کننده است و بازگشتی باشکوه برای رینگو لام به حساب می آید. بازگشت به همان سبک دوست داشتنی و جذاب اکشن های دهه 80 او که سرعت و کیفیت سکانس های اکشن آن بارها و در فیلم های زیادی تقلید شده اما هرگز به کیفیت کار خود او نرسیده اند.

نویسنده: گلن کنی
منبع: www.NYtimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 17%
نظر مثبت:
یه فیلم خیلی جذاب و دوست داشتنی از کارگردان اکشن باسابقه رینگو لام، اگر می خواید یه اکشن خالص هنگ کنگی ببینید، دیدن این فیلم رو از دست ندید.
نظر منفی:
داستان فیلم اونقدر پیچیده ست که اصلا قابل درک نیست و علاوه بر این کیفیت جلوه های ویژه فیلم و دیالوگ ها هم خیلی پایین بود.

جزئیات:
این آخرین ساخته رینگو لام است، او در پاییز سال 2018 از دنیا رفت.
این چهارمین فیلم سری «...در آتش» از رینگو لام است و پس از «شهر در آتش» (1987)، «زندان در آتش» (1987)، «مدرسه در آتش» (1988) و «زندان در آتش 2» (1991) ساخته شده است.
کونتین تارانتینو یکی از طرفداران سرسخت سینمای رینگو لام است.



موارد مشابه

رای به فیلم

آسمان خراش در آتش

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم