درباره مستند Penguins

مدیر دوبلاژ : محمد مهدی رستمی 
گوینده : حامد بیطرفان 

پنگوئن ها مستندی امریکایی در ژانر حیات وحش و محصول سال 2019 است. این مستند توسط آلاستیر فوثرگیل و جف ویلسون کارگردانی شده و به سفارش کمپانی دیزنی نیچر ساخته شده است. فیلم در تاریخ 17 آوریل 2019 اکران شد و سیزدهمین مستند ساخت این کمپانی است. «پنگوئن ها» با استقبال گسترده منتقدان همراه بوده که مخصوصا فیلمبرداری آنرا بسیار تحسین کرده اند.
نویسندگان: 
دیوید فاولر
عوامل:
فیلمبرداری: رالف استاینمن
تدوین: اندی نتلی
موسیقی: هری گرگسون ویلیامز

فروش جهانی: $7,700,000

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 91% را بر اساس 57 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/06 از 10 است: «پنگوئن ها سوژه دوست داشتنی اش را با فیلمبرداری‎ای بسیار زیبا به تصویر می کشد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 68 از 100 را بر اساس نظر 17 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«مستند شیرینی که به جای تحمیل اطلاعات اضافی به مخاطب او را با داستان عاطفی و درگیر کننده سوژه اش سرگرم می کند»
- کورتنی هاوارد (ورایتی)


یادداشتی بر فیلم «پنگوئن ها»
در طول یک دهه گذشته کمپانی دیزنی نیچر همواره تلاش کرده است تا به بینندگان آثارش درمورد خطرات از بین بردن طبیعت کره زمین آموزش بدهد. طبق سنت غنی کمپانی دیزنی، این برند حالا به راهی تبدیل شده تا بینندگان کودک نیز بتوانند با آثار مستند حیات وحش ارتباط برقرار کنند. فیلم جدید این کمپانی به نام پنگوئن ها به بهترین شکل از پس این ماموریت برمی‌‎آید. «پنگوئن ها» با شوخ طبعی دلنشین گوینده اش، داستان زندگی استیو را روایت می کند. استیو پنگوئنی است که ما پیروزی ها، مشکلات و معجزه تشکیل یک خانواده پنگوئنی را با او تجربه می کنیم. این داستان ممکن است تازگی ای نداشته باشد، اما شوخ طبعی و حال خوش داستان فیلم آنرا از مستندهای دیگر جدا می کند. 
یکی از دلایلی که این فیلم را برای تماشای کودکان به گزینه مناسبی تبدیل می کند این است که داستان زندگی پنگوئن ها بدون بخش های ناراحت کننده ای روایت می شود که در مستندهای دیگر وجود دارد. به همین خاطر اگر می خواهید کودک‎تان به دیدن فیلمهای مستند علاقه مند شود این فیلم گزینه بسیار خوبی برای شروع است. در حالیکه بار آموزشی فیلم به نسبت مستندهای بزرگسال کمتر است اما فیلمبرداری و ویژگی های فنی آن به همان اندازه کامل و حرفه ای است. می توانید تجربه فراوان کارگردانان فیلم آلاستیر فوثرگیل و جف ویلسون را در قاب بندی های حساب شده فیلم ببینید، این دو قبلا سابقه ساخت مستند برای شبکه های بی بی سی و دیزنی نیچر را داشته اند و کارنامه های کاری بسیار موفقی دارند.
«پنگوئن» ها به اندازه خود این حیوانات بامزه، لطیف و دوست داشتنی است. این فیلم زندگی پنگوئن های جوان را به زیبایی به نمایش می گذارد و با دادن خصوصیات انسانی به آنها موفق می شود داستان جذابی را تعریف کند. درست مثل «رژه پنگوئن ها» این مستند هم فیلمی است که کل اعضای خانواده می توانند از آن لذت ببرند، بچه ها قطعا عاشق شخصیت های آن می شوند و بزرگتر ها جذب تصاویر زیبا و کمدی دلنشین آن خواهند شد.

نویسنده: مایک ریس
منبع: www.cinemablend.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 79%
نظر مثبت:
هیچوقت تا حالا با دیدن یه مستند اینقدر سرگرم نشده بودم. پنگوئن ها یه داستان خیلی جذاب رو با ظرافت و شیرینی تعریف می کنه و میتونه مخاطب ها رو با هر سن و سالی سرگرم کنه.
نظر منفی:
تعجب می کنم که این فیلم درجه سنی G رو دریافت کرده چون توی اون یه کم خشونت و تلخی هست که شاید برای بچه های حساس خوب نباشه.


جزئیات:
برای این فیلم 70 دقیقه ای، بیش از 900 روز فیلمبرداری انجام شده است.
ابتدا قرار بوده جو فراست نقش راوی فیلم را برعهده داشته باشد.
اد هلمس راوی فیلم با نقش‎اش در فیلم «هنگ اوور» (2009) شناخته می شود.

 

موارد مشابه

رای به مستند

پنگوئن ها

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم