درباره فیلم Glass Jaw

فک شیشه ای فیلمی امریکایی در ژانر درام و ورزشی و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط جف سلنتانو کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا براندون اسپی و لی خلافای نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به لی خلافای، کورینا ریکو و جان گریس اشاره کرد. «فک شیشه ای» در تاریخ 26 اکتبر 2018 در امریکا اکران شد.

نویسندگان:
براندون اسپی، لی خلافای

عوامل:
فیلمبرداری: جفری کیمبال
تدوین: اندرو بیلیس
موسیقی: استیو دیویس، توری لتزر

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 60% را بر اساس 4 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/2 از 10 است: «یک فیلم بوکسوری جذاب که صحنه های مبارزه درگیرکننده ای دارد و شخصیت اصلی‎اش بینندگان را با خودش همراه می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 40 از 100 را بر اساس نظر 7 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «فک شیشه ای»
دو نوع فیلم بوکسوری وجود دارد. نوع اول فیلمهایی مثل راکی هستند که در آنها قهرمان با موانع زیادی مواجه می شود تا کمربند قهرمانی را به دست آورد و حریف هایش را شکست دهد. نوع دیگر این فیلم ها شبیه به «گاو خشمگین» یا «جسم و روح» سعی می کنند محیط غیراخلاقی این مسابقات و فساد موجود در این ورزش را نشان دهند و در آنها معمولا قهرمان ها مورد سوء استفاده قرار گرفته و نابود می شوند. قهرمان های این فیلم ها معمولا از خانواده هایی فقیر آمده اند و به نوعی ظلم به طبقات پایین جامعه را نیز نشان می دهند.
در فیلم هایی مثل راکی اهمیتی به جنبه های اخلاقی ورزش داده نمی شود. برای این فیلم ها بوکس یک ورزش خشن است و جذابیت فیلمی درمورد بوکس به مشت های محکم و مبارزات نفس گیر آن است. مبارزه نهایی این فیلم ها که نقطه اوج آنها را تشکیل می دهد بین قهرمان و یک مبارز قدرتمند انجام می شود که شیطان صفت است و بینندگان دوست دارند خودشان داخل رینگ بروند و فکش را پایین بیاورند. این فیلم ها هم مثل فیلم های وسترن سالهاست چندان مورد استقبال قرار نمی گیرند و طرفدارانشان را از دست داده اند اما همیشه فیلم هایی مثل «فک شیشه ای» وجود دارند که تصمیم می گیرند دست به احیای این ژانرها بزنند و داستانشان را به همان شیوه مرسوم ژانر تعریف کنند. فک شیشه ای در بین دو نوع فیلم های بوکسوری قطعا به قلمرو «راکی» تعلق دارد. فیلم درمورد قهرمان بوکسی به نام تراویس است که اشتباهاً به زندان انداخته شده و حالا باید سعی کند قهرمانی و آبرویش را پس بگیرد.
فک شیشه ای بسیاری از الگوهای ژانری را مورد استفاده قرار می دهد و هرچند تغییرات قابل توجهی را در آنها ایجاد نمی کند اما می تواند آنها را تا حد زیادی با موفقیت به کار بگیرد. برای مثال شخصیت مربی دلسوز و همچنین معشوقه دودل هر دو در فیلم حضور دارند، شخصیت هایی که بارها در فیلم های مشابه دیده ایم اما همچنان برای داستان ضروری هستند و به همین خاطر نمی شود ایراد تکراری بودن را به این عناصر وارد کرد. دیالوگ های فیلم به گونه ای نوشته شده اند که علاوه بر بیان شرایط و احساسات شخصیت ها، اهمیت صحنه های کلیدی فیلم را هم به بینندگان یادآوری می کنند. طرفداران فیلم های بوکسوری با «فک شیشه ای» سرگرم خواهند شد؛ هرچند داستان فیلم تا حدودی قابل پیشبینی است اما شخصیت های پیچیده و مبارزه های جذاب فیلم باعث می شوند در حفظ علاقه بینندگان موفق عمل کند.
نویسنده: پاول پارسلین
منبع: www.filmthreat.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 80%
نظر مثبت:
داستان فیلم و بازی بازیگر نقش اصلی خیلی خوب بودن. روابط بین شخصیت ها به درستی نشون داده شده بود و قسمت های مبارزه فیلم هم به اندازه کافی جذاب ساخته شده بودن.
نظر منفی:
فیلم سعی کرده از راکی تقلید کنه اما بدجوری شکست خورده و فیلمنامه ش خیلی سطحی و آماتوری نوشته شده.

دیالوگ برگزیده:
تراویس: برای یک مرد همیشه خانواده مهم تر از هر افتخاریه.

جزئیات:
جف سلنتانو (کارگردان) قبلا در فیلم «نینجای امریکایی 2» بازی کرده است.



موارد مشابه

رای به فیلم

فک شیشه ای

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم