درباره فیلم The Knight of Shadows: Between Yin and Yang

«شوالیه سایه ها: میان یین و یانگ» فیلمی چینی در ژانر اکشن و فانتزی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط یان جیا کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا لیو بوهان و جیان ون نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به جکی چان، ژونگ چوشی و اتان جوان اشاره کرد. «شوالیه سایه ها: میان یین و یانگ» در تاریخ 5 فوریه 2019 در چین اکران شد.

نویسندگان:
لیو بوهان، جیان ون

عوامل:
فیلمبرداری: چوی یونگ هوان
تدوین: وونگ هوی
موسیقی: ژای جینیان، ژائو ژائو
فروش جهانی: 22,700,000$


یادداشتی بر فیلم «شوالیه سایه ها: میان یین و یانگ»
در فیلم جدید یان جیا به نام «شوالیه سایه ها: میان یین و یانگ» جکی چان در نقش پو سانگلینگ بازی می کند کسی که مجموعه «داستان هایی از یک استودیو چینی» را نوشته و تا به حال چندین اقتباس سینمایی از جمله فیلم های «پوست رنگ شده» از روی آن ها انجام شده است. آوردن نویسنده داستان به عنوان یکی از شخصیت ها کار جدیدی نیست و قبلا این کار درمورد نویسندگانی مثل اچ.پی لاوکرفت و آگاتا کریستی انجام شده است، با اینحال این حقه همچنان هیجان انگیز است. جکی چان پس از سال 2008 که در فیلم «پادشاهی ممنوعه» بازی کرد، تا به حال در هیچ فیلم فانتزی ای بازی نکرده بود و حالا بازگشتی قدرتمند را در نقش سانگلینگ رقم زده است. فیلم سعی می کند ترکیب خاصی از کمدی تلخ و هیولاهای دوست داشتنی را عرضه کند که قبلا فیلم هایی مثل «شکار هیولا» و «سفر به غرب» را به موفقیت رسانده بود. «شوالیه سایه ها: میان یین و یانگ» تا حد زیادی در رسیدن به این هدف موفق عمل کرده و این موفقیت اش را مدیون کاریزما و شخصیت دوست داشتنی جکی چان است.
«شوالیه سایه ها: میان یین و یانگ» تمام عناصر آشنای داستان های پو سانگلینگ را در خود دارد. داستان های سانگلینگ بارها و بارها مورد اقتباس سینمایی و تلویزیونی قرار گرفته اند و برای طرفداران سینمای شرق آسیا کاملا شناخته شده هستند به همین خاطر فیلم در لحظاتی از این آشنایی استفاده کرده و با این عناصر و کلیشه ها شوخی می کند. با وجود اینکه شخصیت ها و فضاهای فیلم تا حد زیادی برای بینندگان تکراری هستند اما کیفیت عالی جلوه های ویژه کامپیوتری باعث تفاوت فیلم با آثار مشابه می شود که هیچکدام کیفیت افکت های خوبی ندارند. یکی دیگر از عوامل موفقیت فیلم بازی چان است که از تمام توانایی اش برای خلق کمدی فیزیکی استفاده کرده و باعث ایجاد لحظات خنده دار زیادی در فیلم شده است. در این فیلم او همان جکی چانی است که همه می شناسند و همراهی او با هیولاهای کوچک فیلم به هماهنگی جذابی بین آنها منجر شده است. ترکیب دوست داشتنی این شخصیت هاست که باعث می شود بیننده دوست داشته باشد ماجراجویی آنها را تا انتها دنبال کند. تنها نکته منفی فیلم پرداخت داستان عاشقانه اتان جوان و الین ژانگ است که بیش از حد سریع و آبکی از کار درآمده است. اما این داستان تنها بخشی کوچک از داستان فیلم است و کارگردان در ادامه ضعف های این بخش را با تند کردن ریتم داستان جبران می کند. «شوالیه سایه ها: میان یین و یانگ» یک اکشن/ فانتزی جسورانه است که عناصر آشنای داستان های سانگلینگ را به شکلی خلاقانه و سرگرم کننده عرضه می کند.

نویسنده: بنسون آنگ
منبع: www.straitstimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
این فیلم همون انتظاراتی که از یه فیلم اکشن/ فانتزی چینی دارید رو برآورده میکنه و پر از لحظات خنده دار و صحنه های پرواز فوق العاده با بازی جکی چان هست.
نظر منفی:
اگر حتی فقط یک فیلم از مجموعه «داستان ارواح چینی» رو دیده باشید میتونید داستان این فیلم رو کاملا حدس بزنید چون تمام عناصر فیلم تکراری هستن و کمدی اون هم اصلا خنده دار از کار در نیومده.


جزئیات:
• یان جیا قبلا فیلم «حشرات» (2014) را کارگردانی کرده است.

موارد مشابه

رای به فیلم

شوالیه سایه ها میان یین و یانگ

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم