درباره فیلم Finding Steve McQueen

«در جستجوی استیو مک کوئین» فیلمی امریکایی در ژانر جنایی و عاشقانه و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط مارک استیون جانسون کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کن هیکسون و کیت شارون نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به تراویس فیمل، ریچارد تیلور و فورست ویتاکر اشاره کرد. «در جستجوی استیو مک کوئین» که بر اساس یک ماجرای واقعی ساخته شده، در تاریخ 15 مارس 2019 در امریکا به نمایش درآمد.

نویسندگان:
کن هیکسون، کیت شارون

عوامل:
فیلمبرداری: خوزه داوید مونترو
تدوین: خولیا خوانیز، کاترین هیموف
موسیقی: ویکتور ریس


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 52% را بر اساس 23 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/95 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 56 از 100 را بر اساس نظر 9 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «در جستجوی استیو مک کوئین»
فیلم جدید مارک استیون جانسون به نام «در جستجوی استیو مک کوئین» بر اساس داستان واقعی سرقت از بانک کالیفرنیا در سال 1972 نوشته شده که در آن زمان به بزرگترین سرقت تاریخ امریکا تبدیل شد و از مشهورترین دزدی های پول نقد در تاریخ به شمار می رود. این فیلم یک اثر کم بودجه و جمع و جور است که عناصر معمول فیلم های سرقت را با یک داستان عاشقانه ترکیب کرده و به اثری بسیار سرگرم کننده تبدیل شده است. داستان فیلم در سال 1980 و در شهری کوچک در ایالت پنسیلوانیا شروع می شود. هری دوستش مالی را در یک رستوران ملاقات می کند تا داستانی را برای او تعریف کند: اینکه او در واقع چه کسی است و اینکه چگونه هشت سال قبل او و گروهی از دوستانش تصمیم گرفتند از رئیس جمهور امریکا دزدی کنند.
فیلم مدام بین سال های 1972 و 1980 رفت و آمد می کند و با این کار موفق می شود به تعادلی بین داستان های کمدی/ جنایی و عاشقانه اش برسد. بهترین نکته فیلم این است که آنچنان روی عناصر دلهره آور ماجرا تکیه نمی کند تا فیلم تکراری نشود. حتی وقتی پس از انجام سرقت یک مامور اف بی آی مجرم ها را تعقیب می کند، باز هم کارگردان فیلم شخصیت پردازی را به ارائه هیجان و دلهره ترجیح می دهد. در این بخش ها عملیات کاراگاهی و تعقیب سرنخ ها جایش را به پرداخت دقیق تر رابطه هاوارد (مامور اف بی آی) و دستیار جدیدش می دهد. کسانی که میخواهند یک فیلم سرقت معمولی ببینند احتمالا از دیدن این قسمت ها ناامید می شوند اما این بخش ها در واقع باعث می شوند شخصیت پردازی پرجزئیات فیلم شکل بگیرد و بیننده برای دیدن یک سوم پایانی فیلم آماده شود.
فیلم به شکلی هوشمندانه عناصر نوستالژیک مربوط به دهه 70 را به کار می گیرد اما کاری نمی کند که آنها اضافی یا مصنوعی به نظر برسند. فیلمنامه به گونه ای نوشته شده که به شکلی جزئی عناصر مختلف داستان را معرفی می کند و سپس همکاری آنان در وقوع داستان را به بیننده نشان می دهد. تم غالب فیلم که احساس نیاز شخصیت ها به دیده شدن و پیشرفت است از طریق همین جزئیات به بینندگان منتقل می شود. این شخصیت ها حتی موقعی که شاد هستند و موفقیت شان را جشن می گیرند انگار تنها ادای آدم های خوشحال را در می آورند چرا که هویت شان را در مسیر موفقیت از دست داده اند. فیلم سعی می کند به شکلی عمیق این شخصیت ها را مطالعه کند و تا حد زیادی در انجام این کار موفق عمل می کند. «در جستجوی استیو مک کوئین» یک فیلم سرقت معمولی نیست اما بهترین گزینه برای افرادی است که به ژانر های کمدی و جنایی علاقه دارند و دوست دارند فیلمی شبیه به «رمانس واقعی» تونی اسکات را ببینند.

نویسنده: مارک فرام
منبع: www.everymoviehasalesson.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 66%
نظر مثبت:
یک فیلم کمدی/ جنایی بسیار جذاب که موسیقی فوق العاده ای داره و داستان بزرگش رو به شکل کوچیک و بامزه ای تعریف می کنه و نمیذاره حوصله‎تون از دیدنش سر بره.
نظر منفی:
فیلمنامه این فیلم اونقدر بد نوشته شده که احساس می کنید همزمان دارید سه تا فیلم رو با هم می بینید. اولی درمورد سرقت از یک بانکه دومی درمورد عشق و سومی درمورد تحقیقات یک پرونده سیاسی. اگر فیلم فقط روی یکی از این داستان ها تمرکز می کرد و بقیه رو به صورت جزئیات نشون میداد میتونست خیلی کیفیت بیشتری داشته باشه.


جزئیات:
• بازیگری که نقش پالی را بازی می کند در واقع نوه استیو مک کوئین است.
• مارک استیون جانسون (کارگردان) از نویسندگان فیلم «روح سوار» (2007) بوده است.

موارد مشابه

رای به فیلم

در جست و جوی استیو مک کوئین

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم