درباره فیلم Hidden Man

«مرد مخفی» فیلمی چینی در ژانر اکشن و کمدی و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط جیانگ ون کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا ون به همراه هی جیپینگ، لی فی و سون یوئی نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به ادی پنگ، لیائو فن و جیانگ ون اشاره کرد. «مرد مخفی» در تاریخ 13 جولای 2018 در چین به نمایش درآمد و به عنوان نماینده این کشور در 91مین مراسم اسکار انتخاب شد.

نویسندگان:
جیانگ ون، هی جیپینگ، لی فی، سون یوئی

عوامل:
فیلمبرداری: ژی ژنگیو
تدوین: ژانگ کوی، چائو ویجی، جیانگ ون
موسیقی: نیکلاس ارارا


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 67% را بر اساس 6 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 40 از 100 را بر اساس نظر 4 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «مرد مخفی»
جیانگ ون کارگردان و بازیگر مشهور چینی با فیلم جدیدش به نام «مرد مخفی» سه گانه ای را کامل کرده که مربوط به دوره جمهوری چین است. فیلم در پکن سال 1930 می گذرد و در ادامه دو فیلم «بگذار گلوله ها پرواز کنند» و «بر گلوله رفته» قرار دارد. فیلم با سبک تصویری خاص جیانگ ونگ و تاثیراتی که از سینمای امریکا گرفته به دو اثر پیشین متصل می شود و یک سه گانه منسجم از آثار اکشن کمدی را می سازد. وقتی پایتخت چین در آن سالها به جنوب کشور و شهر نانجینگ برده شد، پکن ناگهان به نقطه کشمکش نیروهایی تبدیل شد که می خواستند کنترل این شهر را در دست بگیرند. به زودی با شخصیتی به نام لی تیناران آشنا می شویم که به دنبال انتقام از یک فرمانده پلیس به نام ژو کیانلونگ و شمشیر زنی ژاپنی به نام نموتو است که کنترل شبکه ای از جاسوس ها در سطح شهر را برعهده دارند و سالها پیش خانواده او را به قتل رسانده اند. لی در مسیر انقامش با فردی ثروتمند به نام لان کوینگ فنگ آشنا می شود و به دختری به نام کیاوهونگ دل می بندد که به صورت اتفاقی با او ملاقات می کند.
علاقه جیانگ ون (کارگردان) به این دوره از تاریخ چین به خوبی با سبک کارگردانی اش هماهنگی دارد. پیچیدگی فوق العاده کارگردانی او و داستان های عجیب اش بیننده را به یاد بهترین آثار هالیوودی ژانر جنایی می اندازد و همزمان موسیقی فیلم هایش شبیه به آثار اوپرای ایتالیایی است. در واقع این دوره از تاریخ چین هم همینقدر عجیب و غریب بوده و در آثار نقاشی و معماری این دوران می توان ترکیبی از عناصر متفاوتی را مشاهده کرد که با فرهنگ کهن چینی ترکیب شده اند. شخصیت های فیلم به سبک آثار ژاپنی روی پشت بام های شهر مشغول تعقیب و گریز می شوند و هر از گاهی مبارزه هایشان با استفاده از شمشیر و اسلحه شکلی خشونت بار به خود می گیرد. فیلمنامه و به خصوص دیالوگ های آن به گونه ای نوشته شده اند که در عین سریع بودن یک نوع کمدی بسیار خنده دار را به فیلم اضافه کرده اند که از ویژگی های همیشگی آثار جیانگ ون است. «مرد مخفی» مانند آثار دیگر این کارگردان بزرگ چینی به شکل درخشانی پر از هرج و مرج است و روایت جذاب آن باعث می شود تا انتها از جلوه های تصویری زیبای فیلم لذت ببرید.
نویسنده: جیمز مارش
منبع: www.scmp.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 62%
نظر مثبت:
صحنه های اکشن فیلم و دیالوگ های اون بسیار با کیفیت هستند و داستان با وجود اینکه کلیشه ای هست اما به خوبی تونسته عناصر مختلف و متنوع فیلم رو به هم متصل کنه.
نظر منفی:
داستان فیلم بیش از حد ساده ست و صحنه های اکشن فیلم ترکیبی از سبک های مبارزه ژاپنی و چینی هستن که عدم هماهنگی اونها باعث شده این صحنه ها تا حد زیادی بی کیفیت از کار دربیان. توی سه گانه "جمهوری" اثر جیانگ ون این یکی از دو تا فیلم دیگه کیفیت پایین تری داره.


جزئیات:
• ون جیانگ قبلا فیلم «در گرمای خورشید» (1994) را ساخته است.


موارد مشابه

رای به فیلم

مرد مخفی

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم