درباره انیمیشن Pokemon Detective Pikachu

پوکمون کاراگاه پیکاچو فیلمی امریکایی- ژاپنی در ژانر فانتزی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط راب لترمن کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا دن هرناندز، بنجی سامیت، راب لترمن و درک کانلی نوشته اند. از صداپیشگان و بازیگران این فیلم می توان به رایان رینولدز، جاستیس اسمیت و کاترین نیوتون اشاره کرد. «پوکمون کاراگاه پیکاچو» در تاریخ 10 می 2019 در امریکا اکران شد و توانست به فروش جهانی 433 میلیون دلار برسد. قرار است ادامه‎ای بر این فیلم ساخته شود که هنوز زمان اکران آن مشخص نشده است.

نویسندگان:
دن هرناندز، بنجی سامیت، راب لترمن، درک کانلی

عوامل:
فیلمبرداری: جان ماتیسون
تدوین: مارک سانگر، جیمز توماس
موسیقی: هنری جکمن

بودجه کلی: $150,000,000
فروش جهانی: $433,000,000



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 69% را بر اساس 294 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6 از 10 است: «کاراگاه پیکاچو داستان بسیار عجیب و غریبی دارد و این داستان را به گونه ای تعریف کرده که می تواند اکثر طرفداران فیلم های پوکمون را راضی کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 53 از 100 را بر اساس نظر 48 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «پوکمون کاراگاه پیکاچو»
تیم گودمن پسری سردرگم است که هنوز نمی داند چه هدفی برای زندگی اش دارد. وقتی پدر او به شکل اسرارآمیزی ناپدید می شود، او به شهر رایم می رود تا پدرش را پیدا کند. این شهر تنها جایی است که در آن انسان ها و پوکمون ها توانسته اند به شکل مسالمت آمیزی زندگی کنند. تیم در اینجا با پیکاچو آشنا می شود، پوکمونی که می تواند حرف های او را بفهمد و با او همکاری می کند تا پدرش را پیدا کند. این دو با هم شهر رایم را جستجو می کنند و به اسرار آن پی می برند.
شخصیت های انیمه پوکمون در دهه 90 دنیای بازی های کامپیوتری را تسخیر کردند. موفقیت عظیم این بازی ها باعث شد به زودی دنیای این موجودات بامزه به سریال ها، کتاب ها و فیلم ها هم برسد. حالا یکی از بزرگترین کمپانی های فیلمسازی امریکا سعی کرده یک جهان سینمایی مختص شخصیت های پوکمون بسازد تا ساخت این فیلم ها را بتواند در مقیاسی بیشتر از ده عدد پیش ببرد. این سرمایه گذاری برای کمپانی برادران وارنر ریسک بزرگی به حساب می آید اما تاکنون بسیار موفق بوده است. «کاراگاه پیکاچو» مدیون طراحی دیدنی شخصیت اصلی آن و صداپیشگی دلنشین رایان رینولدز در این نقش است. او شخصیت پیکاچو را به موجودی دارای احساس و شخصیت تبدیل می کند که بیننده را فورا با خود همراه می کند. بهترین لحظات فیلم در صحنه هایی اتفاق می افتند که رینولدز از سبک کمدی خاص خودش برای اجرای شوخی های پیکاچو استفاده می کند. دیالوگ های فیلم به شکلی کمیک و شوخ طبعانه نوشته شده اند و به او اجازه می دهند تا هم با پوکمون های دیگر و هم با انسان ها وارد دیالوگ های خنده دار شود.
این شوخی ها به فیلم کمک می کنند تا لحن سرخوشانه اش را حفط کند به خصوص که شخصیت های انسان در فیلم جذابیت چندانی ندارند. البته تقصیر این اتفاق متوجه بازیگران نیست و جاستیس اسمیت بازی بسیار خوبی را در نقش تیم گودمن ارائه می دهد اما شخصیت او به گونه ای نوشته نشده که بیننده اهمیت زیادی برای ماموریتش قائل باشد. این موضوع در مورد انسان های دیگر داستان هم صحت دارد. خوشبختانه دنیای شهر رایم آنقدر پر جزئیات و جذاب ساخته شده که تخیل بیننده را تحریک می کند و باعث می شود آرزو کنید که کاش واقعا چنین جایی وجود داشت. جلوه های ویژه و کیفیت تولید فیلم بدون شک در بهترین سطح ممکن قرار دارند و تمام افکت ها به شکلی کاملا واقعی و غیرقابل تشخیص به کار گرفته شده اند. این زیبایی های تصویری ایرادات جزئی موجود در داستان فیلم را جبران می کنند و باعث می شوند در تمام طول فیلم سرگرم بمانید و شاید حتی به یکی از طرفداران این سری جذاب تبدیل شوید.
نویسنده: نیل سوانس
منبع: www.indiatimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 79%
نظر مثبت:
فیلم هایی که تا الان بر اساس بازی های کامپیوتری ساخته می شدن همیشه ضعیف و بی کیفیت بودن اما این یکی واقعا یه فیلم خیلی خوب و سرگرم کننده ست و داستان فوق العاده ای داره.
نظر منفی:
افکت های فیلم و طراحی شخصیت های اون خوب انجام شدن اما به جز این هیچ نکته مثبت دیگه ای نداره. داستان بیش از حد سردرگم و پراکنده ست و انگیزه های شخصیت ها خیلی وقت ها مشخص نیست.


جزئیات:
• تیم به یک فیلم گنگستری در تلویزیون اشاره می کند و کلیپی که نشان داده می شود متعلق به فیلم «فرشته هایی با بالهای کثیف» می باشد. این همان فیلمی است که در جایی از فیلم «تنها در خانه» شخصیت اصلی آنرا تماشا می کند.
• در این فیلم 60 عروسک پوکمون مختلف وجود دارد.
• بسیاری از طرفداران از سازندگان فیلم خواسته بودند که دنی دویتو صداپیشگی پیکاچو را انجام دهد.
• اولین تریلر این فیلم در طول 24 ساعت بیش از 100 میلیون بار دیده شده است.

موارد مشابه

رای به انیمیشن

پوکمون کارآگاه پیکاچو

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم