درباره فیلم Captain Marvel

کاپیتان مارول فیلمی امریکایی در ژانر ابرقهرمانی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط آنا بودن و رایان فلک کارگردانی شده و آنها فیلمنامه را با همکاری جنوا رابرتسون دورت نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به بری لارسون، ساموئل ال جکسون، بن مدلسون و لی پیس اشاره کرد. «کاپیتان مارول» در تاریخ 27 فوریه 2019 اکران جهانی خود را شروع کرد و به فروش 1/1 میلیارد دلاری رسید. با این فروش این فیلم به اولین فیلم ابرقهرمانی با شخصیت اصلی زن تبدیل شد که به فروشی بیش از یک میلیارد دلار می رسد. قرار است ادامه ای بر این فیلم در سال 2022 اکران شود.

نویسندگان:
آنا بودن، رایان فلک، جنوا رابرتسون دورت

عوامل:
فیلمبرداری: بن دیویس
تدوین: الیوت گراهام، دبی برمن
موسیقی: پینار توپراک

بودجه کلی: $175,000,000
فروش جهانی: $1,128,000,000



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 78% را بر اساس 504 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/8 از 10 است: «کاپیتان مارول پر از شوخی های بامزه و صحنه های اکشن خیره کننده است و جدیدترین ابرقهرمان مارول را با یک داستان بسیار جذاب به بینندگان معرفی می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 64 از 100 را بر اساس نظر 56 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«فیلمی که جلوه های ویژه سنگین اش را به خوبی با شخصیت پردازی دقیق و درگیرکننده تکمیل می کند»
- کنت توران (لس آنجلس تایمز)


یادداشتی بر فیلم «کاپیتان مارول»
اولین فیلم ابرقهرمانی کمپانی مارول که شخصیت اصلی اش زن است بالاخره اکران شد. قبلا ابرقهرمان های زن دیگری توانسته بودند فیلم های جداگانه خودشان را داشته باشند (بیوه سیاه و جادوگر اسکارلت) اما در ساخت این فیلم برای کمپانی مارول تنها به منظور کامل کردن کلکسیون ابرقهرمان هایشان نبوده است. این فیلم بخشی از مقدمه چینی مارول برای اکران فیلم «انتقام جویان: پایان بازی» است که البته خود با استقبال شدید هواداران روبرو شده است. اولین بار که شخصیت دنورز را می بینیم او یک سرباز قدرتمند از نیروهای فرازمینی است و هرچند از هویت واقعی اش خبر ندارد اما نسبت به سیاره زمین احساس دلبستگی می کند. در طول یک جنگ بین کهکشانی، او روی زمین فرود می آید و با نیک فیوری دیدار می کند. او سپس سعی می کند خاطرات گذشته اش را به یاد بیاورد و هویت خودش را کشف کند.
بری لارسن در نقش کارول دنورز بسیار باورپذیر بازی کرده است. شخصیت او آنچنان که تیزر های فیلم نشان می دهند خشن نیست و زنانگی خودش را حفظ کرده است. ساموئل ال جکسون هم از بازی کردن در نقش نسخه ای ساده دل از فیوری به خوبی عمل کرده است؛ او که معمولا در فیلم های دیگر سریعاً می فهمد خطری در راه است در اینجا شخصیت پردازی ساده تری دارد و همین به جکسون اجازه می دهد خلاقیت بیشتری را در بازی اش به کار بگیرد. لحن فیلم به آثار دهه 90 شبیه است و به شکل هوشمندانه ای قطعات موسیقی هم از سبک گرانژ که مربوط به همین دوره است انتخاب شده اند. فیلمنامه به گونه ای نوشته شده که بتواند خنده های زیادی را از مخاطبان بگیرد و هرچند در این کار به موفقیت کامل نمی رسد اما با بازی های خوب بازیگرانش لحن سرزنده و شادی به خود می گیرد. گربه دوست ها هم از دیدن فیلم اصلا پشیمان نخواهند شد چراکه "گوس" بسیار بامزه است و حضوری دیدنی در فیلم دارد.
علاوه بر اینکه لحظات قهرمانی و اکشن فیلم به خوبی به تصویر کشیده شده اند، فیلم غافلگیری های داستانی جذابی هم دارد. هرچند سرعت فیلم در یک سوم مرکزی آن کمی دچار مشکل می شود اما این غافلگیری ها چنین مشکلاتی را کاملا جبران می کنند. دیگر وقتش رسیده که تیم انتقامجویان خودشان را برای حضور کاپیتان مارول آماده کنند چرا که حضور او آنها را بسیار قوی تر خواهد کرد. طرفداران کامیک بوک ها و فیلم های سینمایی مارول از دیدن «کاپیتان مارول» پشیمان نخواهند شد، چرا که این فیلم علاوه بر معرفی یک ابرقهرمان جدید هیجان بینندگان برای دیدن «انتقام جویان: پایان بازی» را هم بیشتر می کند.

نویسنده: نیل سوانس
منبع: www.indiatimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 95%
نظر مثبت:
این فیلم همه استاندارد های یه فیلم ابرقهرمانی خوب رو داره. از شوخی های بامزه بگیرید تا بازی های عالی و داستان جذاب.
نظر منفی:
کاپیتان مارول هیچ تاثیری روی داستان فیلم «انتقام جویان: آخر بازی» نداره و لازم نیست برای اون فیلم رو ببینید. بازی بری لارسن توی فیلم خوب نیست و دلیل اصلیش اینه که شخصیتش خیلی بد طراحی شده و چون هیچ نقطه ضعفی نداره باعث میشه کشمکشی توی فیلم وجود نداشته باشه.

دیالوگ برگزیده:
کارول دنورز: من کسی نیستم که تو فکر می کنی و به کسی هم که دوست داری باشم تبدیل نمیشم.

جزئیات:
استن لی (خالق دنیای سینمایی مارول) در زمان تدوین فیلم از دنیا رفت و کمپانی مارول به پاس خدمات او لوگوی مخصوصی را در اول فیلم قرار داد.
گربه ای که با نام گوس در فیلم حضور دارد توسط چهار گربه مختلف و بسیار حرفه ای بازی شده است که اسامی شان: رگی، ریزو، گانزو و آرچی است.
نام کاپیتان مارول در فیلم هرگز به کار برده نمی شود و همه شخصیت اصلی را با نام اصلی اش (کارول دنورز) می شناسند.
گفته می شود در این فیلم بیش از هر فیلم دیگری از کمپانی مارول به ساموئل ال جکسون اجازه بداهه پردازی داده شده است.

موارد مشابه

رای به فیلم

کاپیتان مارول

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم